Full version: Louise Bugnet
Ewa smålänska höglandet
Fick hem min igår
på stammen kommer det ut några nya skott, är det bara att skära av?

/Ewa zon 4-5
Helen i Piteå Zon 5
Japp, bara bort med dom skotten. biggrin.gif Grattis till en fin stamros, jag har ochså en som blommade massor förra sommaren, urtjusig! / helen
NEJ! det är Therese jag har som stamros och VILL HA Louise B.
Kajsa
Ewa, jag fick min stamros Louis Bugnet också igår, var din från Horto Green ? Grävde ner min, i min nya rosrabatt, den står mitt bland rosorna Katharina Zeimet, hoppas det blir fint. Hade också lite småskott på stammen, min är ympad så då är det en vildros i stammen. Men undrar om inte Kerstin hade Louis Bugnet i hela rosen? ? Men man vill inte ha grenar på stammen i vilket fall. Har L.B som buskros, så fin.
kerstin z5-6
japp bort med ev stamskott

Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-04-2005, 20:08)
japp bort med ev stamskott

biggrin.gif tongue.gif det är den där rosen jag ska gräva upp i sommar,... men Kerstin vet inte om det ännu biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
Exotic
Ååå jag köpte min stamros LB förra sommaren efter jag sett Kerstins snygging wub.gif rolleyes.gif smile.gif
Det är så snygga knoppar....
kerstin z5-6
hmmm biggrin.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (Kajsa @ 14-04-2005, 17:10)
Ewa, jag fick min stamros Louis Bugnet också igår, var din från Horto Green ?  Grävde ner min, i min nya rosrabatt, den står mitt bland rosorna Katharina Zeimet, hoppas det blir fint.  Hade också lite småskott på stammen, min är ympad så då är det en vildros i stammen. Men undrar om inte Kerstin hade Louis Bugnet i hela rosen? ? Men man vill inte ha grenar på stammen i vilket fall. Har L.B som buskros, så fin.

Min är också från Horto Green, men jag går i funderingar
vågar jag gräva ner den i rabatten, överlever den en vinter hos mig?
Jag köpte en swanny också och hade tyckt att den skulle vara fin vid fötterna
Har också en ny vit rosrabatt med Katharina Zeimet, White cover och Lac Majeau, Nevada och en gammaldags vit ros från min farmors trädgård
Har också L.B som buskros på ett annat ställe och som ska få sällskap av Henry Hudson och Snow cover

/Ewa zon 4-5
Kajsa
Den är ömtålig eftersom den är ympad. Ringde och frågade och dom visste inte vad det var för stam, (Rosa multiflora klarar bara zon 4 ) Krukar in min i höst, dom sa till mig att den klarar bara säkert zon 3 om den är ympad. Om man inte skyddar och sveper in den enligt alla konstens regler. Den var för dyr för att förlora.

Din vita rosrabatt lät underbar, Lac Majeau står på min önskelista.
Och White cover måste jag ha i sommar.
Ewa smålänska höglandet
Tack Kajsa,
Då får den bli i kruka och övervintra i växthuset
och som sagt, den var för dyr för att chansa

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon