Full version: Gröna Sparris
Thomsen
Någon som vet var man kan köpa sparris plantor (jag utgår ifrån att det är samma plantor för gröna som vita sparris) i Göteborgsområdet?
160kvm stort hus
Jag vet att man kan beställa hem från österlens sparris...

Ska ha en hemsida. Prova att googla den kanske?

Mvh G
Fenja
Här kan du läsa vad Sylvia skiver om sparris, det brukar gå att köpa plantor i välsorterade handelsträdgårdar. Jag vet att Rångedala Plantskola tidigare år, har haft sparris.
Mvh
Fenja
AnitaJ
Sinclairsholm Sparris kommer att vara med på trädgårdsmässan på Liseberg även i år 28/4--1/5!
Svante, zon 1
Österlensparris:
http://www.sparris.se/

Jag köpte plantor av dem förra året och fick hemskickat mot postförskott. Trevliga och bra att ha att göra med.
Muguet
Jag har också köpt mina sparrisplantor från Österlensparris. Mycket bra. Det är tredje sommaren i år så nu kan jag börja skörda lite mer. Har faktiskt redan skördat den första, den åt jag med andakt! Jag bor i zon1 och de står utmed en södervägg.
Lycka till med din sparris Thomsen!
Muguet
Svante, zon 1
Nu blev jag avundsjuk, mina har inte visat sig än! Kanske beror det på att det bara är andra året och ingen södervägg. Jag får väl beväpna mig med tålamod.
Muguet
Hej Svante!
Hav tröst! De kommer!
De jag satte förra våren har inte visat sig ännu utan det är de äldsta som kommit upp.
Till nästa år tänker jag faktiskt flytta dem till en pallkrage. Läste i Pallkrageklubben att det fungerar bra, och eftersom sparris inte vill ha en massa ogräs runt sig så tror jag det är det ultimata.
Muguet
lena:-)
Hm, nu undrar jag hur det fungerar med sparrisen om man flyttar den, måste man börja om och vänta i tre år till innan man skördar?

Svar till: ettårig blink.gif sparrisägare laugh.gif
Muguet
Nej det kan jag aldrig tänka mig, man flyttar den ju medan den "sover" så den märker ju ingenting!!! Tala inte om det för den bara. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon