Full version: Äntligen vår!
Carina Josefsson
Igår såg jag fullt utslagna blåsippor!
Och plockade vitsippor.
Vad har ni sett för vårblommor? tongue.gif
labarradepan
krokus, snödroppar, tussilago, pärlhyacint .. Härligt med vår wub.gif
kristerh
blåsippa, vitsippa, tussilago, krokus, vintergäck, snödroppe, scilla.
krister
Ciczi
Tussilago... i massor....!!! Hela diken fulla! Ville stanna bilen och dyka ner i diket för att kolla in de små liven...! wub.gif wub.gif wub.gif

Sen så klart alla sorters lökar som folk har i sina trädgårdar.

Ciczi
Zazu
tussilago, blåsippor, vitsippor, krokus, en tete-a-tetenarciss, penseér(inköpta på mässan i älvsjö)

mvh zazu
Lars-Olof Arvids
Min äng är nu riktigt fin med krokus, scilla, chionodoxa, porslinshyacint, botaniska tulpaner och narcisser. I kanten mot skogen har blåsippor slagit ut, och även backsippor och balkansippor har börjat blomma. Guldadonisen som slog ut för ett par veckor sedan har visat sig hållbar och är fortfarande lika fin. Blir det fint väder i helgen kommer snart också gulsippor, gullvivor och nunneört. wub.gif

Olle
Anders zon 1
Massor av vårblommor blommar nu (narcisser, tidiga tulpaner, vårlök, nunneört, Chionodoxa och mycket mer) fast dom tidigaste har blommat över. En blommande maskros såg jag i trädgården idag. Börjar verkligen hända saker här nu! Bladen på många träd och buskar börjar spricka ut så smått, forsythiorna blommar och i en trädgård såg jag att något sorts tidigt prydnadskörsbär blommar för fullt. Till och med några björkar börjar skifta i grönt. smile.gif
smajlizz
Masser me tussilago och papegojtulpaner (parrot mixed) på väg upp! biggrin.gif
pejori
humlor, fjärilar och sädesärlor biggrin.gif
Carina Josefsson
Vet ni vad som har tittat upp vid husgaveln? Fänrikshjärtan! Och dom blommar!
Ska ta kort i morgon som bevis. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon