Minerva är en god potatis

Däremot har den svårt för att blomma, fast, det är ju bara en kosmetisk sak egentligen... Kanske blommar den för dig, det beror ju lite på hur länge man låter dem stå också. (men den är ju tänkt att tas upp ganska tidigt)
Den kokar inte sönder så lätt heller, Minerva. Ett plus för sådana som mig, som inte har "öga" för hur man kokar potatis

Jag sätter den dock inte i år, jag ska försöka vidga mitt potatisintresse till sorter jag inte odlat förut, eller åtminstone inte så ofta, + Någon klassiker som King Edward som man kan använda som "referens"
*letar efter nåt jag skrev på annat forum*. Ah, hittade:
Själv är jag intresserad av äldre potatissorter, men har mest relativt moderna tyvärr. Ska prova Blå Kongo i år (den är ju gammal), samt några norska sorter jag inte haft förr. Om jag inte missminner mig så har vi Blå Kongo, King Edward, Sava, Peik, Amandine, Pimpernell, Beate, Hamlet, Rocket, Kerrs Pink, Laila...och kanske någon mer som jag glömt i förbifarten
Har föresatt mig att lite noggrannare jämföra sorterna i år...anteckna etc. Får se hur det blir med det, som vanligt vill man ju mer än man både hinner, orkar och kan
Amandine hade jag förra året, mycket fin förresten, den kan rekommenderas.
Om någon vet var man i, tja, Göteborgsområdet, kan hitta gamla svenska sorter att köpa, Blå Dalsland exempelvis, så skulle jag bli tacksam för tips. Eller kanske finska sorter.