Full version: Kolonilott
Jennica
[FONT=Arial]
Hejsan,

Jag funderar på att hyra en kolonilott. Jag bor i en lägenhet med en rätt stor balkong men saknar att ha en trädgård att påta i. Har fått möjlighet att skaffa en kolonilott och är väldigt sugen på det.

Jag har absolut ingen erfarenhet av det, har aldrig haft någon förr. Någon som kan ge bra tips på vad jag ska tänka på....? Odlingstips osv.

Mvh
// Jennica
Gurkan
Ta dig lite tid att kolla i böcker och läs så mycket du orkar här på forumet.

Det är ju inte lätt att ge tips när man inte alls vet vad du är ute efter så kolla runt efter inspiration så kan du ställa alla dina tusen nya frågor efterhand som dom dyker upp.

Är det nåt speciellt du letar efter kan du alltid använda sökfunktionen här på forumet (kom ihåg att välja så den söker på alla gamla meddelanden, inte bara de nya som är "default" i sökfunktionen).

Jag har satt upp mig i kö för en liten koloni men jag vet inte om jag får nån denna säsong eller om det blir först till nästa. Där ska bli vinodling på kanske 1/3 av ytan och resten grönsaker hade jag tänkt. Lite blommor som utfyllnad kanske. Har alltid drömt om ett eget solrosfält (några m2 iaf) och det ska väl inte vara så svårt att ordna.
Fenja
Hej och välkommen hit!
Jag tror att du hittar en del gamla trådar om just kolonilotter om du använder sökfunktionen här på forumet. Glöm inte att söka även mer än 30 dagar tillbaka, så får du fler träffar.
Mvh
Fenja
Jennica
Tack för svar!
Jag vet att jag var lite "vag" i min fråga....men eftersom det är så nytt har jag inga detaljfrågor. Fick reda på att det finns kolonilotter i den by dit jag har flyttat, ringde i morse och jag kan redan i nu i eftermiddag bestämma mig för vilken av de lediga som finns som jag vill ha!

Så jag är lite sprallig och otålig och vill helst börja nu! smile.gif

Min plan är grönsaker, potatis, blommor....längre har jag inte hunnit i mina tankar.

// Jennica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon