Full version: Om ni fick välja
*solis*
Om någon kom och sa:här får du välja mellan dessa 2 hus:

Den ena huset står på en berg brevid atlanten med bara en bergig trädgård.

Det andra huset står i en underbar stor trädgård men som är fullständigt igenvuxen bakom törnebuskar.

Vilken av dessa 2 hus skulle ni välja?
Sulawesii
Om den står vid Atlanten är det ingenting för mig. Vill bo kvar i min kära stad!

Och fick jag huset gratis skulle jag gärna se till att få bort törnebuskarna!
Icapika
Den med trädgård till! Då har man något att göra sleep.gif
Sambon skulle säkert välja den med brevid Atlanten... Undra hur det kommer gå när vi ska köpa hus någon gång unsure.gif
Caprice
Självklart huset med berg och nära vatten...! wub.gif

Man planterar i bergsskrevor och murar små rabatter med vanlig gråsten....

Det blir väldigt vackert.. wub.gif

Håller på för fullt själv med just det.. biggrin.gif

Caprice
lotta_
CITAT (Caprice @ 14-04-2005, 19:09)
Självklart huset med berg och nära vatten...! wub.gif

Ja, fullständigt självklart. Önskar att jag hade en liten stuga vid havet.
ninnisky
Det finns bara ett val för mig - Atlanten (Bretagne)! Känner riktigt hur vindarna blåser mot mig när jag kämpar med min odlarglädje på det utsatta berget.
Den dagen då trädet - vilket det nu blir- blommar för första gången är lyckan fullkomlig wub.gif wub.gif
Sulawesii
CITAT (Icapika @ 14-04-2005, 19:03)
Den med trädgård till! Då har man något att göra  -_-
Sambon skulle säkert välja den med brevid Atlanten... Undra hur det kommer gå när vi ska köpa hus någon gång unsure.gif

Min särbo vill bo i stan. Jag på landet. sad.gif

Välkommen till odla förresten, capika!
netaave
Det vid vattnet, odla kan man ju göra i pallkragar!
Grönblomman
CITAT (solis @ 14-04-2005, 17:16)
Vilken av dessa 2 hus skulle ni välja?

Trädgården, självklart va? jag skulle springa runt med en elektrisk häcksacks på högsta högg, som i den nya filmen "häcksacks-massakern"! laugh.gif
Sedan springa med jordfräs där de växt, sedan platta till, så gräsfrön, vänta osv.osv. osv... tongue.gif
mamamaggan
Den vid havet! Tänk att få sitta och titta på vågorna..........
Inga gräsmattor som måste klippas. Plantera kan man göra i klippskrevorna, kaprifol som fullkomligt väller ut , strandtrift mm mm....

Kan sitta här och drömma mig bort hur länge som helst. Blir helt nostalgisk eftersom jag tillbringat många , många av barndomens somrar på en ö på västkusten. rolleyes.gif
fruberglund
Trädgården...är inte så förtjust i vatten!

Dessutom är det ju ROLIGT att klippa gräs biggrin.gif
Ralf
HAVET!!!!
Tesa
Törnebuskarna...jag skulle bara göra ett hål i dom så kunde jag gömma mig där bakom i min trädgård...
Folkskygg?? Jag?? Nääää... rolleyes.gif
*solis*
CITAT (Tesa @ 14-04-2005, 22:25)
Törnebuskarna...jag skulle bara göra ett hål i dom så kunde jag gömma mig där bakom i min trädgård...
Folkskygg?? Jag?? Nääää... rolleyes.gif

JAG MED biggrin.gif
kristerh
jag skulle helt klart ta den bergiga tomten vid havet wub.gif man kan göra massor med berget, tex krukor i alla dess former, eller så kan man gjuta en rabatt eller flera med betong.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon