Exotic
Har diskuterat detta att just männen alltid fassnar för Orange och så oxå min man .... smile.gif laugh.gif + många andra rostokar´s män **LOL*

Satt och läste lite o Rockdalsa katalog och fick se en orange fuchsia och vad stod det så om den Aurore´s Superba
Joooooooooo...Favorit Hos Våra Manliga Kunder laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif

Flora Danica vackert orange
Kajsa
Är också svag för orange, och förra våren köpte jag fuchsian
Aurores Superba av Rockdala. Och den klarade vintern.

Och rosen Westerland gul/orange har jag tre av,
visst har du den Exotic, rosgalen som du är.
AnnammA
Westerland är en underbar doftande orange ros! rolleyes.gif

AnnA
Exotic
CITAT (Kajsa @ 15-04-2005, 12:35)
Är också svag för orange, och förra våren köpte jag fuchsian
Aurores Superba av Rockdala. Och den klarade vintern.

Och rosen Westerland gul/orange har jag tre av,
visst har du den Exotic, rosgalen som du är.

Men Kajsa köpte du den Aurores Superba rolleyes.gif
Jag har just sneglat på den och läst för maken att det var favvosen bland manliga kunder laugh.gif biggrin.gif

Tycker du att den är riktigt Orange ?????för din fina bild ser den ut att ha lite mera röd ton ??

Mmm Westerland vald av jaa han du vet smile.gif men tycker att den är superunderbart snygg så jag förstår att du gillar den kajsa wub.gif

Här är en bild som säger allt om den tycker jag wub.gif smile.gif
Westerland i all sin prakt
Kajsa
Aurores Superba var nog mer åt orange än rosa, kanske bilden visar lite fel. Härlig bild på Westerland, jag har 3 st, blev tokig i den. Här min bild.
Ewa L
Eftersom jag inte är så förtjust i just färgen "orange" men däremot de rosor ni nämner... Jag kallar dem för "terracotta" eller "tegelfärgade". Lurar mig själv? unsure.gif I så fall funkar det, för jag har gått på det. biggrin.gif

Har just krukat 3 x Flora Danica + 3 x Westerland som skall ner i rosenrabatten jag gräver för fullt. Tillsammans med Iceberg och Karen Blixen. Kan inte bli annat än snyggt. wub.gif
fruberglund
Tycker min Amber Queen går rätt mycket år det "oranga hållet" också. Även fast det är en lite mer blek orange. Svårt att matcha med något annat bara, tja, gult då kanske.

Exotic
Snygg denna Weterland med sina undrbart läckra oranga toner rolleyes.gif
Åå du Kajsa kan vara glad du har hela 3 jag har 1 biggrin.gif
Vad bra att fuchsian var mera orange ..det passar helt super bra då .

Ewa du har gått på det laugh.gif biggrin.gif tongue.gif man kan ju alltid kalla dem tegel eller terracotta...men nog är dem oranga och Flora Danica ..snacka om Orange laugh.gif biggrin.gif
Titta på färgen ...
Flora Danica

Amber Queen var en snygging åå visst passar hon bland alla toner av gult orange mm smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon