djingis
Jag var på kalas häromveckan och då det dök upp en gotteskål.
Där nappade jag en hård karamell och inte sög jag på den fast tanken var att jag skulle göra det. Utan jag bet till med min kindtand som tandläkaren hade varnat mig för att den inte var bra.
unsure.gif Jodå, den gick av och idag så fick jag gå dit för att dra ut resterna.
Nu sitter jag här och hade tänkt att att vara i det tilltänkta pallkragelandet och får inte böja mig ner då blodflödet inte ville avta.
Det värker både i mig och i min plånbok. Under tiden som jag satt för att låta bedövningen verka så fixade han till resten så jag klev ut färdig just nu.
Bara för en ynka karamell!
carol
aj aj aj , om bara om inte funnes... wacko.gif
Hade det inte hänt med karamellen hade det säkert hänt med något annat, kanske det var dags att bli av med tanden annars kanske du fått ännu värre värk med tiden - man kan ju alltid vända på det. smile.gif

Krya på dig.
netaave
Stackars dig och din plånbok! *kramar om*
Men du har ju det roliga i trädgården kvar. tongue.gif
*solis*
Så det kan gå när man tar en karamell,stackars dig!
kristerh
CITAT (djingis @ 15-04-2005, 12:34)
Nu sitter jag här och hade tänkt att att vara i det tilltänkta pallkragelandet och får inte böja mig ner då blodflödet inte ville avta.

Kan du inte lägga ut en filt eller pressening o ligga på den i landet laugh.gif biggrin.gif
krister
djingis
Jo, jag borde minsann lägga mig i landet och skissa och planera på det jag tänkt att "åstadkomma" i sommar. Jag är ju så sugen på att sätta fingrarna i jorden....... tongue.gif
Lilla Selma
En gång för många år sedan när jag hade brutit fotleden och hade hela underbenet och foten i gips, trädde jag en svart sopsäck på hela härligheten och KRÖP omkring i trädgårdslandet för att få rensa ogräs... På den tiden hade jag inte Fridolf, utan en annan, inte så snäll gubbe! Men jag undrar vad grannarna tänkte...

Djingis - stor tröstekram från mig... Bättre tider stundar - tro mig! wub.gif rolleyes.gif

Hälsar Selma
Gossen Ruda
Jag har bitit sönder tänder på både ett poppat popcorn och en geléråtta. Kvittar vad det är man tuggar på, skall tanden spricka just då så gör den det.
Castea
Sänder en medlidande kram. Sitter här också just nu med en avtagande tandläkarbedövning. För mig väntas rotfyllning nästa vecka. sad.gif
Bjäbban
Synden straffar sig själv biggrin.gif
Karamell!!!!!!!
Men ja usch ibland är straffet litte väl hårt.. wacko.gif
Skickar en jätte stor tröste kram wub.gif
djingis
Jo, jag vet att jag inte borde äta karameller för viktens skull men ibland så är jag bra långfingrad. Då har jag en räckvidd som Mike Tyson om det är godis jag vill ha.

Idag lördag så har det lagt sig lite i käken. Tanläkaren jag har är erkänt duktig men ack så hårdhänt. Jag har ont i hela käkbenet och det känns alldeles trasigt i munnen.

Tanden var risig sedan innan då jag fick en sk "dansk skalle" av en häst.
Inte en av mina egna utan en Nordsvenskt sto som var brunstigt och var mycket egen. Jag skulle utfodra henne och då jag satte ner spannen till henne så kom hon och slängde upp med huvudet. Jag fick mig en en dansk skalle och då jag bet ihop av smällen så kände jag att nu gick nog något sönder. Tanden fick ett brott men kunde hålla livet ut eller inte och det var denna tand som gav vika nu av karamellen.
Castea
När hände häst-incidenten? Hade du en olycksfallsförsäkring då? I så fall, hör med försäkringsbolaget om du kan få ersättning för den behandling du nu måste genomföra. Tanden skadades ju genom olycksfall (häst-incidenten), och då borde din olycksfallsförsäkring (om du hade någon då) kunna ersätta dig nu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon