Full version: Kan man lägga på
Xelma
Och vilken växt vill möjligtvis inte ha gödsel?

Krasse ska ju gärna ha mager jord annars får den bara blad
Blåregn har jag läst att man inte heller ska gödsla

men finns det många fler? surjordsväxter? lundväxter?
kerstin z5-6
Ko gödsel är aldrig fel , passar till alla växter så länge man inte begraver dem biggrin.gif
Grönblomman
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-04-2005, 16:55)
Ko gödsel är aldrig fel , passar till alla växter så länge man inte begraver dem biggrin.gif

Observera att vi pratar gödsel. Ta inte hem korna och ställ dem i rabatten nu laugh.gif
Lena N
Det är stor skillnad på ko-gödsel i påse och bonn-gödsel från stacken bak ladugården. Den i påse består till största delen av torv och kan användas oblandad till köksväxter och blommor.
kerstin z5-6
jag använder i huvudsak bonnkogödsel , välbrunnen, blandar inte ut den alls laugh.gif laugh.gif
Ibland har där även stått en ko smile.gif
Ciczi
Hela stan stinker kogödsel just nu. Trelleborg har åkrar på tre sidor och tång på en fjärde. Värst är det när bönderna börjat gödsla... laugh.gif

Ciczi
jerpan
CITAT (Lena N @ 15-04-2005, 21:41)
Det är stor skillnad på ko-gödsel i påse och bonn-gödsel från stacken bak ladugården. Den i påse består till största delen av torv och kan användas oblandad till köksväxter och blommor.

Den jag köpte senast innehöll 80% kogödsel. Läs på påsen och köp inte billigast möjliga. Typ 4-5 för hundra. Betalade ca. 30:- st
snofsan
Va´billigt. Här var jag bor betalade jag 40 kronor och stanken fick man på köpet. Hihhiii tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Har tidigare köpt 4 säckar för en 100-lapp, men på plantskolan sa dom rent ut att det var sk--. Riktig gödsel som dom själva använder skall man ha. Och samma sak med planteringsjord - endast sådan de använder själva. 50 kronor per säck betalade jag för rosjorden t ex, men jag måste säga att den var fin.

Lycka till med dina planteringar.

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon