Lynn
Vi har just byggt hus och har en skogstomt, nu skulle jag villa ha ett bra ritprogram för trädgård men hittar inget. Är det någon som vet om något? Eftersom vi har en skogstomt så har vi MASSOR med sten. Skall man försöka ta bort eller kan man bara lägga på fyllning?
Heddas matte
rosenholm trädgårdsdesigner... åsikter om kvaliten verkar dock vara delade.. jag för min del tycker det är bättre att rita för hand... http://www.rosenholm.se/

tänk efter länge innan du tar bort sten... det är ungefär som att fälla träd, mycket enklare att ta bort än sätta tillbaka. smile.gif
Caprice
Ta inte bort stenen..!

Det är jättevackert att ha i trädgården, speciellt på en naturtomt...! wub.gif

Mura runt rabatter tex. Om du inte vill eller orkar är det jättevackert att bara lägga stenarna i en hög, fylla jord i skrevorna och sedan plantera...

Ang ritprogram...
Jag har Rosenholmprogrammet, det är jätteroligt att spåna med...
Man kan otroligt mkt med det...

Men när det väl kommer till kritan, så är det ingenting som slår papper och penna..

Caprice
gammelnalle
Kanske
sleep.gif smile.gif detta kan vara nåt...??

sleep.gif smile.gif
Grönblomman
Vet ni något gratisprogram på svenska? wub.gif
anklar
jag skulle spara stenarna och anpassa växtligheten till dom.
De finns massor med växter som trivs i bergsskrevor och du kan anlägga rabatter i dess närhet. Då avger stenarna värme till rabatten

Själv har jag inga sten i trädgården men önskar att jag hade

anklar
Lena N
Instämmer med föregående. Min trädgård innehöll bara enstaka stenar med max 7-8 cm diameter från början. Nu har jag baxat hit en del sten, men storleken begränsas av min muskelstyrka. mad.gif biggrin.gif

Kontrasten sten - växt framhäver växterna, ta vara på stenarna och deras möjligheter. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon