Full version: När ska jag börja
netaave
Satte mina sticklingar, hängpelargoner och fucshior är det jag närmast tänker på, för ca 1 månad sen, när ska jag börja stoppa i gödpinnarna i jorden?
De är satta i vanlig blomjord från Hasselfors.
Åsa, mälardalen zon 2
Gödningspinnarna är det nog bäst att vänta med de används mera på stora växter, det kan bli för starkt för småplantor. Det är bättre att vattna småplantorna med svag näringslösning istället (till småplantor av fuchsior och pelargoner går det även bra att ha svagt guldvatten ifall man inte vill köpa näring 1-2msk per liter vatten räcker). Och nu en månad efter omplantering brukar man kunna börja göda så smått.
netaave
Guldvatten är inget jag tänker använda inomhus, inte ute på altanen heller för den delen. Kanske man kan halvera gödpinnar, eller är det bättre med halv dos flytande så här i början?
Åsa, mälardalen zon 2
Har du flytande gödning kan du använda den ca 1/3 av dosen som står på flaskan är lagom.

(PS! Guldvatten är helt doftlöst och det var så man gödslade krukväxter innan man började gödsla med gödning gjort på konstjord väg tillverkat i fabriker, så det är inget konstigt att använda. Just växtslagen Fuchsia och Pelargoner brukar gilla guldvatten extra mycket.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon