cosmic
Jag har frgves frskt f tag i fr till 1-rig trdgrdsnejlika. Men i r verkar det vara krt! Kanske slog frskrden fel frra ret?
2-rig har jag, men jag vill ju ha blommor i r. Underbar blomma helt enkelt - stora, doftande.

Jag har skannat av en massa frfirmor p ntet och kollat 4-5 stora trdgrdar, uan resultat. En del vet inte ens att det finns bde 1- och 2-rig trdgrdsnejlika.
Ngon som har tips p var man kan hitta dessa frn? Men det r kanske fr sent att frs i alla fall nu? Jag kommer inte ihg, men visst r det vl i februari-mars man behver s dom?

Per
krukan
ettrig borstnejlika har jag, som jag kpte av impecta, men det r kanske inte samma sak?
cosmic
Borstnejlika r en _helt_ annan sak. Det finns massor av nejlikevarianter, men bara en trdgrdsnejlika! (OK, tv d: 1-rig och 2-rig).
krukan
d vet jag inte...
sa, mlardalen zon 2
Impecta har ju Dianthus caryophyllus = trdgrdsnejlika
ex. p sorter
Enfant de Nice
Benigna

de bda str listade som 1-2riga vilket borde betyda att sr man i jan-feb hinner de blomma frsta ret sr man sent kan man f vnta till fljande r.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon