Full version: Ful plastdamm
Immix
I vår trädgård finns en ful, grön plastdamm. När vi flyttade in förra sommaren var min första tanke att gräva upp den, men sen visade det sig att vi hade grodor som bodde där och då fick den såklart vara kvar. wub.gif
Är det någon som har tips på hur man kan göra en sådan damm finare? Har funderat på att delvis fylla den med sten, så att man inte ser botten.
Anna i Örsjö
En bra idé! Lägg lite sten upp på ena kanten, det kanske mjukar upp utseendet. Några större stenar utplacerade i grupp runt om. Vatten växter? wink.gif
Hmm, jag kanske ska gräva ner dammen som följde med huset. Den har vi bara flyttat runt sen vi köpte huset. Den är av grön glasfiber med en 20 cm bred kant upptill. Får jag sno din idé? biggrin.gif

MVH Anna i Örsjö
Caprice
Anna, du som har din tom o utan vatten kan ju måla om den om du vill det...?

Använd isf färg avsedd till plastbåt så håller det bra...

Hade jag en grön som jag skulle måla, då skulle jag ta en svamp och dutta med svart, det blir snyggt när den är vattenfylld... smile.gif
Den blir lixom marmorerad..

Caprice
kristerh
Du kan ju lägga sten både i och utanför dammen, det bara älskar grodorna,
gjorde så en gång med ett ekfat som jag grävde ner och hade som damm,
fyllde den med runda stenar och ett litet vattensprut, ingen jättestråle utan bara så att vattnet rörde dig lite, och det flyttade in flera grodor, som låg mellan stenarna (det blir alltid ett litet hålrum) på varma sommardagar, på kvällen kröp de upp och gick runt i trädgården för att smaska på insekter.
krister
lilla mamma
Försökte inplantera smågrodor i vår damm, vilka trodde ni satt under ytan och hade kalas? GULDFISKARNA, inte en groda kvar bara Herman den feta paddan.
Anita
dammkillen
det finns en matta med yta av sandimitation, att köpa där det säljs dammartiklar, som man kan klä väggarna och botten av dammen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon