Full version: Gödsel-
Cellestine
Jag undrar lite om gödsel ?!
Skall man använda olika till olika sorter utav blommor , eller samma till alla.
Det är så svårt att välja när man väl står där och tittar på ett berg av olika sorter , jag bor på landet och här väljer många att använda väl brunnen hästgödsel (direkt från sina stallar)om det är bäst eller mest praktiskt kan man undra , någon som har ett gott råd till mig , det börjar ju bli dags att bestämma sig ,jag håller på att preparera jorden till två nya stora rabatter
(zon 3-4 )

Mvh: Cellestine wink.gif smile.gif biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Naturlig gödsel från djur är oftast det bästa i längden det innehåller allt växterna vill ha så har du tillgång till det använd det till allt. Man måste inte ha en massa olika medel till olika saker, enda undantaget kanske är om man odlar surjordsväxter så bör man nog undvika sådant som höjer pH:t.

Under sommaren ifall man vill vattna med extra näring kan man göra nässelvatten eller gödselvatten och vattna ut till ex. i grönsakslandet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon