jenniepennie
17-04-2005, 13:11
Halloj

Har sått rosenskära, runt 6 frön i varje liten kruka, som har kommit upp fint. Nu vet jag inte om de ska ha varsin egen kruka eller ska stå så många tillsammans?
Såg förresten på påsen - efter jag hade sått - att de blir 1m höga! Ojdå
Hos mig börjar det också bli dags för omskolning!
Jag har visserligen aldrig sått dem förut men jag har nog tänkt att plantera om dem en och en!
Annlouice
jenniepennie
17-04-2005, 13:32
oj, tack för racersnabbt svar! Då gör jag det med.
Helen i Piteå Zon 5
17-04-2005, 14:25
jodå, ni gör helt rätt, en och en

/ Helen
Hur stora måste krukorna vara då? Jättedjupa kanske?
Idag undrade jag vad jag gett mig in på som satt så många fröer av varje sort, jag orkar inte skola om dem.
kerstin z5-6
17-04-2005, 22:06
minst 6 x6 cm själv använder jag större

Skola ut är trevligt -ute i solen
Ja, men det kan man väl först runt 10 juni eller hur?
Helen i Piteå Zon 5
18-04-2005, 14:11
Kerstin menar att hon står ute och skolar om plantorna till nya krukor, så gör jag med då vädret tillåter, det är så skönt att stå i solskenet och må gott samtidigt som man gör lite nytta. /Helen
om det inte vore så råkallt ute så skulle jag också stå ute och omskola. just nu är det 5 plus men det är rått och blåsigt och ingen sol idag *snyft*
Det blir så jordigt på golvet när man skolar om.
Rosenskära tillhör mina "måsten" bland annuellerna. Men jag direktsår dem alltid. Det är möjligt att de därigenom blir något senare, men tycker att det är så mycket annat fint som blommar på försommaren.
"Jungfrun i det gröna" är ytterligare en som jag direktsår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.