Full version: Ricinfröer
Eva St
Nu äntligen efter en semestervecka i Sälen är det dags att få ner mina fröer. Det har varit ganska svårt att hålla fingrarna i styr men nu blir det sådd för hela slanten. Det första problemet var mina Ricinfröer som jag efter mycket om och men lyckats få tag i. Har sökt på forumet och blir inte riktigt klok på om de ska blötläggas eller inte innan sådd. Någon som kan ge mig råd om detta tro?
Hälsar Eva St
Berith
Hej Eva! Välkommen tebax! smile.gif

Fick rådet för lääääänge sen att man skulle blötlägga dom,
men nu var det ju nån som sa att man inte skulle göra det!

Har alltså ingen aning om hur det ska vara! blink.gif unsure.gif
Lika nyfiken som du....
Eva St
Tack för Välkomnandet. Men du hur har du gjort tidigare för att få igång dina. För du har väl fixat detta tidigare eller? Annars får vi hoppas på att någon ger oss ett hett tips.
Eva St
abborrmaster
Jag bara petade ner dem i jorden, de grodde pissnabbt och redan nu e de sketastora! Bergis ett par dm drygt! Bladen e sååå feta o stjälken med!

/Simon
Helen i Piteå Zon 5
Jag låter alltid mina Ricinfrön ligga ett dygn i vatten först./Helen rolleyes.gif
Eva St
Låter alltså som båda sätten funkar. Undrar vilket som är säkrast.
Kanske lika bra att testa båda, alla sätt är ju bra utom de dåliga sägs det ju.
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon