Full version: Klängros
Åsa - Alingsås
Hejsan!
Jag tänkte sätta upp en rosbåge i år, och har läst om en klätterros som ska heta Compassion, men kan inte hitta den i någon katalog. Jag är ute efter en laxrosa och doftande klängros, gärna med stora blommor (remonterande och problemfri, vem säger att man måste nöja sig med mindre än det allra bästa?!), verkar vara svårt. Är det någon som har hört talas om Compassion? Tänkte höra hos Rångedala plantskola om de kanske kan få tag på en åt mig. Eller om någon har ngt annat förslag kanske?
Sedan funderade jag på att sätta någon annan klätterväxt från andra hållet. Problemet är att den sidans rötter och nederdel kommer att sitta mer eller mindre helt i skugga, bara den delen som slingrar sig på bågen som får sol alltså. Jag tänkte kanske någonting vitt, skulle det gå med klematis?

MVH, Åsa!
estet
Compassion finns hos rosenposten.dk! smile.gif
kerstin z5-6

verkar vara en goding -Rosenposten är mkt bra att ha att göra med o frakten kostar en hundring oavsett antal så du kan ju alltid ta några till smile.gif
länk till rosenposten -håll i börsen blink.gif laugh.gif
Åsa - Alingsås
Tack för tipset! Jag har redan varit och tittat. Tyvärr har vi radhusträdgård (visserligen en gavel) och inte plats för hälften av allt jag skulle vilja ha...
Vad tror ni om andra sidan, med rötterna i skugga? Eller täcker rosen hela bågen?

MVH, Åsa!
kerstin z5-6
Självklart en Clematis ! :)jag röstar på vaalge daaam - så romantiskt det skulle bli !
smile.gif
estet
Fin bild Kerstin. Med det fina mörka bladverket som verkligen framhävde blommornas färg! smile.gif
kerstin z5-6
Den är tyvärr inte min... det där är en riktig mesost ros ..... för z3 sad.gif
estet
mer vita clematis:
summer snow Sol-halvskugga-skugga och är vit och åhh så fin...

madame le coultre Sol-halvskugga.

albina plena Sol-halvskugga-skugga. Remonterande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon