Em_I_Am
Vad heter denna växten nu igen? Den sprider sig som tokig o jag gillar den inte egentligen. Den har börjat få knoppar o den blommar med gula blommor.

(Ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna men jag fick ta korten med min mobil nu i skymningen)
Christina i Taxinge~
Vårkrage (Gemsrot), Doronicum columnae
Ina
Vårkrage - Doronicum orientale. smile.gif

Hehe.. Christina - du var aningen snabbare än jag! biggrin.gif
kerstin z5-6
Vårkrage smile.gif
Em_I_Am
Haha vad ni är snabba! Majoriteten talar för att det är en vårkrage jag ska svära åt hädan efter wink.gif

Nää men jag ville ha namnet för att jag vill flytta den o ville se hur den vill bo. Tycker den verkar vara en riktig livsnjutare så den kanske kan få bo under enen där den inte syns eller nåt laugh.gif
fruberglund
Hädare smile.gif

Älskar Vårkragen! Gick och köpte den på plantskola bara för att upptäcka att grannen hade massor tongue.gif

Men det är nog bara för att jag älskar prästkragar och gula blommor och den är ju lite av en blandning. Hur kan man inte tycka att den här är vacker? (jaja, jag vet, smaken är som baken).

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon