Full version: amsonia
Gsis
Hurra, min amsonia gror rolleyes.gif laugh.gif Sen att den inte riktigt r hrdig hr hos mig r ett senare problem, men man blir s GLAD nr frn som sett helt hopplsa ut pltsligt gror biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif

/sa
kerstin z5-6
tala inte om det fr dom .. mina vet inget ..
Helen i Pite Zon 5
Min frsdd av Amsonia hubrichtii tog jag ut ur kylen fr ett par dagar sedan och nu har det brjat gro, hurra, vad man blir glad biggrin.gif / Helen
Jejja
Jag tog ut mina Amsonia tabernaemontana ur kylen 15 mars och n har inget hnt i krukorna... Jag hller snart p att tappa hoppet om att det ska bli nt...
Betty
S hr str det p Seed Germanation Database.
"Amsonia hubrichtii, illustris, orientalis, and tabernaemontana , Sow at Max. 5C (41F) for 6 weeks, move to 20C (68F) for germ. in a few days. If no germ. in 3 wks, dig out seeds and give them 8 to 12 hr. soak. "
Vrt ett frsk... smile.gif
Helen i Pite Zon 5
Jag har haft min frkruka i kylen sedan den 1/2 och tog ut den fr ett par dagar sedan och nu gror det fr fullt. / Helen
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon