Full version: amsonia
Gåsis
Hurra, min amsonia gror rolleyes.gif laugh.gif Sen att den inte riktigt är härdig här hos mig är ett senare problem, men man blir så GLAD när frön som sett helt hopplösa ut plötsligt gror biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif

/Åsa
kerstin z5-6
tala inte om det för dom .. mina vet inget ..
Helen i Piteå Zon 5
Min frösådd av Amsonia hubrichtii tog jag ut ur kylen för ett par dagar sedan och nu har det börjat gro, hurra, vad man blir glad biggrin.gif / Helen
Jejja
Jag tog ut mina Amsonia tabernaemontana ur kylen 15 mars och än har inget hänt i krukorna... Jag håller snart på att tappa hoppet om att det ska bli nåt...
Betty
Så här står det på Seed Germanation Database.
"Amsonia hubrichtii, illustris, orientalis, and tabernaemontana , Sow at Max. 5ºC (41ºF) for 6 weeks, move to 20ºC (68ºF) for germ. in a few days. If no germ. in 3 wks, dig out seeds and give them 8 to 12 hr. soak. "
Värt ett försök... smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag har haft min frökruka i kylen sedan den 1/2 och tog ut den för ett par dagar sedan och nu gror det för fullt. / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon