Full version: HJÄLPPPPP!
jessica zon6
Och då hände det som jag fasade över!
Det var lite glapp i kontakten till värmefläkten,så den har varit avslagen inatt ute i mitt uterum ibland alla mina perenner sad.gif sad.gif sad.gif Typiskt att det skulle vara en kall natt också tillpå köpet!Det var 4 minus då jag kom in nu på morgonen. mad.gif

Allt slit med omskolningar och vattenpassningar,är det förjäves... sad.gif sad.gif sad.gif

/ledsen jessica
Gåsis
Stackars, stackars. Men hur ser växterna ut, ser det ut som om dom dött eller finns lite liv kvar? Jag brukar ju öppna ett fönster in till mitt sårum och dom plantor som står precis framför fönstret har det säkert lite kallt ibland men hittills har det gått bra.

Nu håller jag alla tummar jag har för att det gått bra för dina små!

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Nämen vad hemskt! Hoppas att det mesta ändå har klarat sig, perenner är tuffa av sig. / Helen
kerstin z5-6
De kan vara bladslamsor ovanpå , men det brukar komma nytt , ett avbrott, med minus kan gå fint-men de får börja om . men de klarar inte två -jag har en larmgrunka .. annars skulle jag få nipper ..
Stackars dej ohmy.gif
jessica zon6
Lägesrapport:

Jag hade tur i oturen, de flesta verkar ha klarat det första steget ut i den bistra verkligheten tongue.gif

De som har trillat av pinn var några sommardahlior som har hamnat där av misstag,tillochmed småbäbisar som flyttades ut igår,verkar ha klarat sig. smile.gif

Kerstin,hur fungerar en larmgrunka,piper den inne då det blir kallare?
Det hade nog varit en grej för mig!!!!!

mvh jessica
Gåsis
Vilken tur rolleyes.gif Vad är väl några dahlior, när du säkert sått så mycket annat roligt. Kan jag släppa tummhållningen nu laugh.gif

/Åsa
jessica zon6
Får väl hoppas att faran är över smile.gif Nu ska här kollas varje kväll så att kontakten är i.....
kerstin z5-6
Ja o högt -har en både till stora o lilla -Min man är en sådan som gärna parkeras på Cleas Olsson -fjärr termomtrar är hans passion .. bla.. o de lamar tex om tempen sjunker under en viss inställd temp .. .. laugh.gif
Ullet
Jag tog det säkra före det osäkra o lade över mina plantor dubbelfiberduk i natt, tror det var ett klokt beslut! smile.gif Men nu har även maken insett att istället för mindre bra element m fläkt ska en värmefläkt för växthus inköpas så vi slipper oron. Gulle han som går ut sena kvällar för att kontrollera att elementet fungerar o hur kallt/varmt det är i växthuset, sånt är kärlek! *tycker om*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon