Full version: östersund
pygg
Hej
som sagt är från östersund och är innehavare till ett växthus. vill ha alla goda råd jag kan få eftersom jag är nybörjare.
Tack på förhand
pygg unsure.gif
kerstin z5-6
Kul med växthus -men vad vill du veta? vad ska du odla i ditt ?
AvalonC
Jag ska upp till Östersund i sommar, finns det några fina blommor att titta på så långt upp i landet????

*ler* (Första gången jag skulle till Östersund så trodde jag att det var en liten by ute i skogen och att närmsta grannarna låg 1 km ifrån varandra...)
mulle
Jag var på ett bröllop i Östersund i somras och det retade mig till vansinne att jag inte reserverat fler än två dagar där.
Där finns massor att se, en trevlig stad!
Gå in på kommunens turistsidor och läs också allt som Frösön har att erbjuda!
Och om du kör upp - ta den vackra 272:an och passa på att besöka Wij trädgårdar och Träslottet!
Jag är fortfarande "Sverige är fantastiskt" efter den turen!!!! wub.gif
Mulle
kerstin z5-6
Långt upp?? halva Sverige är ju kvar smile.gifsmile.gif
Gåsis
Den bättre halvan?? laugh.gif
Men visst finns det vackert här, fjällbjörk, kråkbär och annat smått och gott. titta här

/Åsa
AvalonC
Gud vilken trädgård!!!

Sådan ska min också vara när jag är färdig att grävas ner!!!!
pygg
Hej alla
Tack för de fina bilderna Gåsis det blir ett besök i Anviken för oss i sommar.
Jag hade tänkt odla tomat har drivit upp plantor som står i källaren under ett lysrör.Har även physalis, gurka är ju gott att ha. Kan man ha en vinranka tro. Ja mycket funderande är det.
Pygg blink.gif wacko.gif
kerstin z5-6
Klart du kan ha vinranka -Lite perenner ska du väl driva upp , nu när du har växthus -Ett par gladioluslökar står länge på hösten o är utmärkta buketter till gåbort
En luktärt och en stor vit tobaksplanta gör växthuset trevligt att gå in i
Sallad kan sås i kruka tidigt
Sommarblommor ?

passionsfrukt , citron träd o annat kan övervintras inne eller i sval källare under lysrör o pryda växthus på sommaren

Paprika chili
fiffigafrun
Pygg, du kanske skulle titta på Florums växthus?
Florum träväxthus

Tillverkas i samma by som Kerstin bor för övrigt. Jag har själv ett sådant och är jättenöjd, norrländsk kvalitet!

Jag har bl a en vinranka i mitt men jag tror tyvärr den frystorkat ihjäl.

Så här ser mitt växthus ut. Har även plats för två stolar o en martinihylla!

Mitt växthus

Vill du ha även ätbart i växthuset så rek Gula pärontomater, supergoda. Har både ätligt o blommor i mitt, just nu fullt i plantor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon