Full version: Orgier
Blomstertanten
rolleyes.gif
Ringduvorna ( Sex stycken ) har världens orgier utanför min balkong !
sleep.gif Blir nästan lite avundsjuk. Måste vara vårkänslorna ! tongue.gif
Otroligt vackra fåglar wub.gif Dessutom låter de väldigt trevligt !
Önskar jag hade en kamera så ni också fick se !
Så här ser ringduvor ut !
Mycket vackrare än vanliga "stadsduvor" !
kristerh
CITAT (Blomstertanten @ 19-04-2005, 08:40)
sleep.gif Blir nästan lite avundsjuk. Måste vara vårkänslorna ! tongue.gif

Du kan väl ansluta dig till sällskapet, fast då blir ni sju wink.gif biggrin.gif
krister
Fenja
Och goda Blomstertanten!! Duvbröst är en delikatess. Ut och stryp dem laugh.gif tongue.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
amaira
CITAT (Fenja @ 19-04-2005, 09:21)
Och goda Blomstertanten!! Duvbröst är en delikatess. Ut och stryp dem laugh.gif tongue.gif tongue.gif
Mvh
Fenja

laugh.gif laugh.gif ohmy.gif

sleep.gif

Här finns gott om ringduvor. De är så trevliga och mysiga. Låter så härligt med sina "ho-hóo-ho ho-hooo" fast kuttrande liksom.

Förra sommaren var här en som inte kunde "prata rent".
"Ho-hooo, ho-hooo" sjöng han. Den första delen gick tonen uppåt och den andra delen gick tonen neråt, liksom, typ ...

Det lät så roligt, så jag gick själv omkring och nynnade "ho-hooo ho-hooo" under en lång tid. rolleyes.gif

Vet inte om han är borta, eller om han har lärt sig bättre, men här sjunger alla duvorna likadant i år.

Det är gott om duvor som sagt. (Ringduvor) Och duvor - som är symbol för fred laugh.gif laugh.gif - är inte goa mot varandra precis.
Här bråkas det friskt om reviren, och förloraren ska jagas lååååångt bort, för tid och evighet.
Så det sjungs och "slås" med vingarna. De enga vingarna mot varandra så det låter på ett speciellt vis.

Ett par brukar boa inne i min trädgård. De bygger ett slarvigt bo på en gren i ett av körsbärsträden, där det dessutom slingrar lite kaprifol.

Jag tycker också om mina duvor wub.gif

(Så svartsjuk är jag däremot inte - har ju en egen tjusig uppvaktande hanne ... typ ... rolleyes.gif sleep.gif wub.gif rolleyes.gif )
Gossen Ruda
Din ringduva som sa ho-hoooo kanske var en skogsduva? Jag har för mig att den låter så. Den är mera sällsynt än ringbäraren.
farbror B
Nej jag tror nog det var en ringduva som hoade i skogen, här är dom ganska vanliga också.

snälla Blomstertanten, om du deltar, ramla inte ner från balkongen...
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 19-04-2005, 11:18)
Din ringduva som sa ho-hoooo kanske var en skogsduva? Jag har för mig att den låter så. Den är mera sällsynt än ringbäraren.

Nej, jag känner till skogsduvan, och vet hur den låter. Finns på några ställen här ikring. Jag såg dessutom "fel-sjungaren".

CITAT
snälla Blomstertanten, om du deltar, ramla inte ner från balkongen
Nej, just det! Var försiktig!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (farbror B @ 19-04-2005, 11:22)
snälla Blomstertanten, om du deltar, ramla inte ner från balkongen...

CITAT (amaira @ 19-04-2005, 11:32)
Nej, just det! Var försiktig!!  :lol:  :lol:  :lol:

För sent ! tongue.gif
amaira
CITAT (Blomstertanten @ 19-04-2005, 11:39)
QUOTE]För sent !    :P

ohmy.gif ohmy.gif

kristerh
CITAT (Blomstertanten @ 19-04-2005, 11:39)
[snälla Blomstertanten, om du deltar, ramla inte ner från balkongen...

För sent ! tongue.gif

Kan vi se fram emot några duvungar wink.gif rolleyes.gif hur lång leveranstid är det på sådana?
krister
wolkenkrabber
jag såg en ljus grå brun vit duva med ett svart band i nacken jag undrar vad det kan vara för duva? ska se om jag hittar dett kort på den, harför mig att jag tog ett eller två
kristerh
CITAT (wolkenkrabber @ 19-04-2005, 11:53)
jag såg en ljus grå brun vit duva med ett svart band i nacken jag undrar vad det kan vara för duva? ska se om jag hittar dett kort på den, harför mig att jag tog ett eller två

Det är kanske blomstertanten som redan har fått "smått"
krister
Gossen Ruda
Det var säkert en Turkduva. Den var vanlig på 70-talet men har sen gått tillbaka. Jag ser den dock dagligen.
farbror B
Turkduva som gått tillbaka? till Turkiet? snacka om flyttfågel...
wolkenkrabber
CITAT (Gossen Ruda @ 19-04-2005, 12:33)
Det var säkert en Turkduva. Den var vanlig på 70-talet men har sen gått tillbaka. Jag ser den dock dagligen.

japp den var det, tråkit att den gått tillbaka, tror den lät fint iaf som jag minns det, dina än stadsduvan vad den med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon