Jag har en ros i trdgrden, men jag visste in frren nu, att man skulle ha tcka ver rosen upp till "frgreningen".
Kan den klara sig nd?
Har frskt lgga till bild p den frn mitt album, men har inte lyckats...
Om du med frgreningen menar rosens ockuleringsstlle s skulle jag vnta ett tag till och se om rosen kommer igng och skjuter skott. Risken r att den kan ha frusit ihjl, men det beror p vad det r fr ros, en del klarar sig bra ocks.
Om den lever och kommer igen s kan du antingen lgga p jord ovan p s att ockuleringsstllet hamnar minst 15 cm ner i jorden eller grva upp den och gra en djupare grop till den. Glm inte att vattna mycket om du grver upp den.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
19-04-2005, 11:17
Det beror ocks p din zon -Bor du i z1 r det mindre viktigt n i z5
Kan inte tnka p allt ju Kerstin, tack!
Mvh
Fenja
Jag vet inte riktigt vilken zon det r, men antingen 3 eller 4, grnsen gr vldigt nra.
kerstin z5-6
19-04-2005, 15:39
Ser den inte s glad ut s kanske du ska flja fenjas rd och grva ner den lite djupare -gdsla sen efter nn vecka s kommer den skert igng igen ..
Kan man inte helt enkelt bygga upp en rejl kulle kring den? S gjorde jag kring ngra stackare som jag planterat fel, och ven om de inte r vrldens frodigaste s lever de ialallfall. Man det kanske hade varit nnu bttre att omplantera?