martinagson
19-04-2005, 11:22
Det är nu 5 veckor sedan jag sådde röd rudbeckia. Jag satte ned omkring 20 frön varav 5 har tittat upp. De bildas hjärtblad men sedan händer det inte så mycket mer. De som har utvecklat sina säregna blad har dött. Är det vanligt att de är svåra, eller?
Ska försöka skicka några bilder på hur de ser ut senare.
kerstin z5-6
19-04-2005, 11:28
DE brukar gro bättre efter kylperiod -hur är det med ljus o vatten ? har du omskolat de som fått mer än hjärtblad ?
De är inga som spruttar upp precis -
martinagson
19-04-2005, 18:36
De har både extra ljus och jag ser till att de inte får torka ut, däremot står de kanske lite varmt, söderfönster. Det är kanske så att jag får ställa ut de som kommit upp en bit. Jag har också planterat om de som fått mer än hjärtblad. Der ser verkligen ledsna ut, med lite hopprullade blad längst ut i kanterna.
martinagson
21-04-2005, 08:03
Ställde ut dem i skuggigt och skyddat läge ett par timmar i går. Snacka om effekt. Bara på dessa två timmar märktes det skillnad på en gång. Ska jag göra detta varje dag eller räcker det tills det är dags för avhärdningen om ett par veckor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.