1) Snlla ni som har erfarenhet; vilket vxthus hller bst? Jag bor p Sdersltt det blser ofta och mycket s det mste vara stadigt. 2) r glas eller plast (tycker det hade varit bra med "mjlkiga" fnster) hllbarast ur vindsynpunkt? 3) S som "nybyggare" tar jag grna emot andra tips om vad man br tnka p.
Tack p frhand Muguet
fiffigafrun
19-04-2005, 15:04
Jag skulle vlja ett m aluminiumstomme o bredsprig kanalplast om jag vore dig och r rdd att det ska blsa snder. Willab har ju i olika frger p stommen.
Men vackrast r ju tr o glas tycker jag och drfr valde jag sjlv det. Blser inte s mkt hos mig dremot.
En annan sak. Finns det penser i den frgen du har som din profilbild? Superfin frg i s fall.
Muguet
19-04-2005, 19:30
Tack fr tips! Ja, det finns penser i denna frg brukar ha dem varje r har sjlv tagit bilden. Bild p hela krukan finns i mitt album under blommor.
fiffigafrun
20-04-2005, 07:51
Vet du vad denna sorts pens heter mjligen, jttesnygg frg, kanske ifall du kpt frer till den sjlv? Eller s kanske du kpt dem "frdiga" och d r det ju frsts svrt att veta...
Muguet
20-04-2005, 10:49
Nej tyvrr vet jag inte vad den heter, har kpt den frdig, p Gunnebo men de kunde inte heller svara p vad den heter, men de frklarade att det r inte alltid blommorna fr exakt samma frg frn r till r. Det har jag mrkt, i r fick de inte samma kraftiga cerisefrg. Muguet http://www.gunnebotradgard.com/
uno
04-05-2005, 07:29
Classicum har ngra vxthus som kanske r marknades starkaste. Sjlv valde jag ett Helios fr jaq tror att den klarar stor sntyngd. Stommen r vridstyv och klarar nog riktigt blsiga byar. Om det r plast eller glas som bst klarar blst har jag ingen aning om. Om man tycker att det estetiska vinner ver vrmekostnaden anser man nog att glas passar bra i ett vxthus.