Blomstertanten
Rasistiska glassar ?!
Hur sjutton har dom tänkt egentligen ? unsure.gif
Det går säkert att hitta något rasistiskt i det mesta om man tänker som de har gjort !
De har missat Solero ! ohmy.gif Änvändes inte solhjulet som en nazistisk symbol ?
Ok för att negerbollar kan uppfattas som rasistiskt (även om jag inte tycker det och fortsätter kalla dom det)
Nu får alla verkligen tänka sig för väldigt noga innan de hittar på namn på saker. blink.gif Hur är det med Kaffe Latte ? Törs man äta brunsås till köttbullarna ? unsure.gif

Hur är det med blommorna då ? Brunnäva kanske också är rasistiskt ? unsure.gif Och hur är det med Svartliljan ?
wacko.gif
Gåsis
Inte konstigt att den gamla puckstången fick utgå laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
mamamaggan
Håller fullkomligt med dig Blomstertanten!

Fattar inte vad de håller på med. wacko.gif 88 t ex har ju funnits i många, många år utan att någon reagerat det minsta. Skulle vi börja att verkligen nagelfara saker och ting så skulle vi snart inte kunna kommunicera.

Visst finns det väl saker de verkligen borde bry sig om tycker man. sad.gif
GoSatta
japps å till sånt går våra skattepengar .. guuud va glad man blir =)
Blomstertanten
CITAT (Gåsis @ 19-04-2005, 16:11)
Inte konstigt att den gamla puckstången fick utgå laugh.gif  :lol:  :lol:

/Åsa

Snart försvinner väl Pucko också ! biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (GoSatta @ 19-04-2005, 16:12)
japps å till sånt går våra skattepengar  ..  guuud va glad man blir =)

unsure.gif japps ??? Är inte det lite rasistiskt ? tongue.gif
belle
Undrar vad de kungliga tycker om prinskorvar, princesstårta och drottningsylt, då. biggrin.gif Eller Madeleinekakor....
Gåsis
Jag tror jag ska anmäla min musarm till JÄMO[COLOR=yellow] tongue.gif

/Åsa

Äsch då, jag trodde det skulle bli gult så den som tyckte det var vågat slapp läsa. Nåja tongue.gif
kristerh
De behöver nog uppmärksamhet, för det är ju så att en "byrå" som ingen hört talas om riskerar ju att läggas ner wink.gif nu har de nog visat regeringen att de minsann letar diskriminering wink.gif wacko.gif
krister
mamamaggan
Mycket, mycket möjligt!! wink.gif

Vet ju inte var de får sina verksamhetspengar ifrån men om de lever på anslag ( troligt) så måste de ju redovisa alla sina åtgärder så att anslagen inte dras in nästa år. unsure.gif
Blomstertanten
Man kan ju tycka att det gått lite väl långt när folk känner sig kränkta av av en organisation som ska verka mot rasism !
Kränkt av centrum mot rasism
wacko.gif

Har blivit lite osäker på om det är Centrum mot rasism eller Antidiskrimineringsbyrån som ligger bakom det hela. Eller kanske båda. unsure.gif
Airamya
Ur Blomstaertantens länk här ovan, saxade jag detta : "Skriver man om en synål är det alltid någon enögd jävel som tar åt sig”

Tyckte den var bra! laugh.gif tongue.gif
Sulawesii
Den som läser NXogger när det står Nogger är väl själv ute och cyklar??? Och att "graffitin" skulle syfta till svarta. Hm....
Jag fick spatt när jag läste det! Hur långt vill vissa dra det där med rasism egentligen? Kommer ihåg när det var tal om att vi inte skulle få sjunga vår Nationalsång på skolavslutningen.....

Bra att just Nyamko Shabuni gick ut och sa ifrån!
Airamya
Kolla vad jag snubblade över här då!! tongue.gif
hera
det kanske till o med blir förbjudet att använda brun utan sol eller svarta kläder.
Har de inte bätte saker för sig än o hitta rasistikt i glassar ,man bra undrar.
blink.gif Man slutar alldrig att förvånas wink.gif
farbror B
Gascinerande ändå att dom har så lite att göra att dom måste peta i såna detaljer!!

tror ni att någon enda unge skulle köpa 88:1n för att det skulle betyda heil hitler? Kunde ju betyda hallå hej/hallihallå eller vad som helst?
Hur dum får man bli??
Och Black, är det rasistiskt? Betyder det att man inte får berätta färgen på livsmedel? ---- vinbär, ---bär växer i skogen, om jag inte gillar min frus manliga vänner är jag alltså -censur-sjuk?
hera
patetiskt eller hur huh.gif
farbror B
Akta! Patt-etiskt vänder sej mot storbröstade kvinnor! fy skäms! laugh.gif
hera
CITAT (farbror B @ 20-04-2005, 12:57)
Akta! Patt-etiskt vänder sej mot storbröstade kvinnor! fy skäms! laugh.gif

hiiiiiiii hiiiiiiiiiii ,inte små , runa ,fyrkantiga eller andra tänkbra former laugh.gif laugh.gif tongue.gif
farbror B
Jo det är klart. Man måste vara rädd för allt man säjer nuförtiden, antagligen är man rasistisk, etnisk eller könsdiskriminerande..
hera
Det är jobbigt att de ska behöva vara så.
Varför kan man inte bra leva livet o ha roligt.man behöver inte se allt så negativt hela tiden.

Lev livet medans det är här
Kakaduan
Varför är vi i Sverige så himla rädda för allt vad olikheter är??? Vi ÄR olika - svenskar, araber, kineser, afrikaner och allt vad det nu kan vara!

Man får inte ens använda ord som kan associeras till ord som skulle kunna beskriva människor av annan härkomst, man får inte säga på nyheterna att den efterlyste bankrånaren var av utländsk härkomst, man får inte säga ditten och man får inte säga datten.

Exempel: jag har producerat en tidning för fastighetsägareföreningen där jag bor. Eftersom jag känner många poliser, och eftersom vi försökt hålla grannsamverkan levande, fick jag hjälp med en lista över inbrott i området. Allt för att öka vaksamheten hos de boende. Inga personliga uppgifter publicerades, bara gatunamnet, sättet tjuvarna tagit sig in på och vad de tagit. I vissa fall fanns också iakttagelser från vittnen med - exempelvis att en grön Saab cirklat i området, att man fått ovanligt många anonyma telefonsamtal innan eller att ett stort ungdomsgäng dragit runt i området samma dag, etc. Skall nämnas att alla vittnesuppgifter publicerades med reservationen att de kanske inte alls hade med saken att göra, men...

En inbrottsvåg drog över området och iakttagelser hade gjorts av personer med latinamerikanskt utseende samtidigt. Jag fick inte skriva det för föreningens ordförande eftersom det var diskriminerande. Hur ska man annars använda vittnesuppgifter? Får man skriva det någon sett BARA om de sett en blond svensk? I alla fall visade sig att det var en inbrotts-liga från Peru som härjade och som faktiskt greps. Kanske hade de gripits snabbare om man fått kalla saker vid dess rätta namn, kanske inte.

I förra veckan (?) drog debatten igång här på forumet när någon beskrev sin glädje över att ha fått så trevliga muslimska grannar. Då blev det liv om att man alls påpekade att de var muslimer? Varför är det så känsligt? Det hör ju till berättelsen. Jag hade nog också nämnt det liksom jag hade nämnt att jag fått så trevliga grannar från Skåne eller att de var punkare eller så...

Jag kan förstå tankegången hos de som reagerar, men jag håller inte med eftersom det innebär att man knappt kan prata. Får man säga att man var på en italiensk restaurang? Att man köpt en amerikansk bil?

Att man beskriver och kallar saker för vad de är betyder inte att man lägger någon rasistisk värdering i det!

Bra, den där om synålen som Blomstertanten skrev!

Kakaduan
farbror B
nej, det verkar som om inget får säjas längre...
hur beskriver man en afrikansk man man känner om man inte får använda:
svart, mörhyad, neger, färgad..?

hur trot ni man i uganda skulle beskriva mej? antagligen som vit, ljushyad...
Blomstertanten
Under rubriken HUMOR finns fler dolda budskap i GB;s glassar !

Sanslöst roligt ! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
farbror B
Hehe det var roligt tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Airamya @ 20-04-2005, 12:34)
Kolla vad jag snubblade över här då!!  :P

Ville bara uppmärksamma denna länk ! Gå in o skriv under namninsamlingen till Centrum mot rasism ni också !
farbror B
NU har jag det!

Känner mej som Dan Brown (oj får man säja det?) när jag avslöjade glassbolagens djävulska plan.....

OM man lägger ihop sifferkoden för ordet glass, får man siffran 58, alltså den 5/8! Femte augusti med andra ord.
Den femte Augustus, dvs kejsare i Rom, var Claudius!

Claudius, hade epilepsi, stammade illa och var även låghalt.

Att äta glass är alltså att driva med handikappade!!

Så ondeskefullt uträknat...
Christoffer
En sak är säker, och detta gör att Nogger får väldigt mycket gratis publicitet. Nästan så att jag själv skulle vilja köpa den glassen, trots att jag egentligen är sandwich-fan. Ju mer känt saker och ting är, desto
mera intressanta verkar de vara, konstigt nog. I alla fall för mig.
Men jag håller mig nog till sandwichen ett bra tag till.
Möjligtvis blir det en Nogger i sommar.

Men det är ju bara för knäppt med att vrida och vända på namn för att
hitta fel som stämmer överens med felsökarens sinne. Och att föra fram detta och göra en sådan stor grej av det, visar bara på att svart skulle vara något dåligt, vilket det givetvis inte är.
Detta främjar bara betraktandet av olikhet, istället för att ta saker
naturligt, precis som de är.
I en oljemålad tavla är alla färger lika viktiga.

Riktigt rasism, där man direkt kan peka på att det är så,
det ska uppmärksammas. Inga löjliga påhitt, i brist på annat.
solkatten
CITAT
trots att jag egentligen är sandwich-fan

Jasså duu...
det betyder ju "en grafisk framställning av tre personer som har gruppsex" enligt Aftonbladets konspirationsexpert laugh.gif laugh.gif

Jag måste smaka SvampBob i sommar laugh.gif laugh.gif Jag har ju inga barn tongue.gif
kristerh
CITAT (Christoffer @ 20-04-2005, 15:35)
En sak är säker, och detta gör att Nogger får väldigt mycket gratis publicitet. Nästan så att jag själv skulle vilja köpa den glassen,

Jag och min kollega köpte de 2 sista i vår kiosk, de gick åt som smör sade tjejen i kiosken wink.gif
Ralf
CITAT (solkatten @ 20-04-2005, 15:51)
CITAT
trots att jag egentligen är sandwich-fan

Jasså duu...
det betyder ju "en grafisk framställning av tre personer som har gruppsex" enligt Aftonbladets konspirationsexpert laugh.gif laugh.gif

Varav 2 st är bruna o antagligen män o en vit i mitten.
solkatten
CITAT
Varav 2 st är bruna o antagligen män o en vit i mitten.

och den vita i mitten är antagligen en landslagsspelare ohmy.gif
farbror B
Nej hade man blandat in landslagsspelare, så hade det varit en glass med tre såna lager och ett litet tunt lager glass som representerar en stackars utsatt kvinna.
Zazu
för att gå vidare på växtemat:
gul fetknopp
ölandstok
vit fetknopp
om man ska gå igenom svenska floran så förbjuds nog hälften av alla växtnamn laugh.gif
sedan så kan de förbjuda: svart kaffe, vit choklad laugh.gif biggrin.gif sleep.gif
man kan ju fortsätta in i all oändlighet sleep.gif
Sulawesii
Ja, om vi anstränger oss kan vi nog alla hitta något att skicka in till Antidiskrimineringsbyrån!
farbror B
*skrattar så jag gråter*

[B][COLOR=orange]apropå detta med GB-glassar och rasism/nazism..

kolla bilden.....

kristerh
Värsta beviset wink.gif biggrin.gif laugh.gif har "byrån" sett bilden?
krister
farbror B
biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
Nej, men GB.s styrelseordförande Hans Himmler-Björkqvist förnekar inblandning. laugh.gif biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
Ina
Ytterligare en drift med hysterin kring "rasistiska glassar"...

Jag har länkat till bilden från ett annat diskussionsforum, jag vet inte vem som skapat den.
Sulawesii
biggrin.gif Driv med dom bara! Dom förtjänar inte bättre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon