Full version: nglatrumpet
pionvallmo
Hej p er allihop!

Har ett problem som ni kanske kan hjlpa mig med. Har frskt s nglatrumpet i 2 r men lyckas inte. Det kommer inte upp ngonting.
Har prvat med undervrme och utan undervrme men icke. Det r tomt i krukorna. Men spikklubba och nglabasun kommer upp utan prut.

har ngon haft samma problem? Vet ngon hur man lyckas med detta?
Tackar fr svar.

Soliga hlsningar frn Vrmland. wacko.gif
Helen i Pite Zon 5
Har du prvat att ta bort "skalet" frn fret? Det brukar hjlpa, men det kan nd ta flera mnader innan det gror. Jag frsdde den 27/1 och har haft krukan ovanp lysrrsarmaturen hela tiden, av 4 frn s har 1 grott den 6/4. Du fr utrusta dig med massor av tlamod! Lycka till! / Helen
pionvallmo
Tack fr svaret!
Vilket bra forum detta r . det finns s mnga proffsodlare som tur r fr mig som r nybrjare.
Men nu ett litet problem igen. som sagt r ej s van odlare. Hur gr man fr att ta bort skalet? Detta var nytt fr mig.

Tacksam fr svar!!
wink.gif
Sollan
Blt dem och pilla bort ytterskalet. Mina grodde efter ca 10 dagar efter den behandlingen...
pionvallmo
Tackar och bugar!!

Ska g och gra s med de sista frerna jag har.
S hller jag tummarna.

biggrin.gif
Helen i Pite Zon 5
Du kan skert "pilla" upp de frna som du redan stt ocks. /Helen
jj
Vist r det kul att s! men lttare att kpa rotade sticklingar.
(stort urval finns frn skavkulla postorder eller handelstrdgrdarna Plantagen)
Dessa kommer att blomma redan frsta ret!

hlsningar
JJ
tigerga
Hej

Har du adressen till 'skavkulla postorder' ? smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon