Full version: änglatrumpet
pionvallmo
Hej på er allihop!

Har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Har försökt så änglatrumpet i 2 år men lyckas inte. Det kommer inte upp någonting.
Har prövat med undervärme och utan undervärme men icke. Det är tomt i krukorna. Men spikklubba och änglabasun kommer upp utan prut.

har någon haft samma problem? Vet någon hur man lyckas med detta?
Tackar för svar.

Soliga hälsningar från Värmland. wacko.gif
Helen i Piteå Zon 5
Har du prövat att ta bort "skalet" från fröet? Det brukar hjälpa, men det kan ändå ta flera månader innan det gror. Jag frösådde den 27/1 och har haft krukan ovanpå lysrörsarmaturen hela tiden, av 4 frön så har 1 grott den 6/4. Du får utrusta dig med massor av tålamod! Lycka till! / Helen
pionvallmo
Tack för svaret!
Vilket bra forum detta är . det finns så många proffsodlare som tur är för mig som är nybörjare.
Men nu ett litet problem igen. som sagt är ej så van odlare. Hur gör man för att ta bort skalet? Detta var nytt för mig.

Tacksam för svar!!
wink.gif
Sollan
Blöt dem och pilla bort ytterskalet. Mina grodde efter ca 10 dagar efter den behandlingen...
pionvallmo
Tackar och bugar!!

Ska gå och göra så med de sista fröerna jag har.
Så håller jag tummarna.

biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Du kan säkert "pilla" upp de fröna som du redan sått också. /Helen
jåj
Vist är det kul att så! men lättare att köpa rotade sticklingar.
(stort urval finns från skavkulla postorder eller handelsträdgårdarna Plantagen)
Dessa kommer att blomma redan första året!

hälsningar
JÅJ
tigeröga
Hej

Har du adressen till 'skavkulla postorder' ? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon