Full version: Göta kanal
Yin o Yang

Är det någon här som cyklat längs Göta kanal och kan rekommendera en lagom dagsetapp?
farbror B
Nej men det lät veäldigt trevligt... rolleyes.gif
ninnisky
har cyklat delar av den, men hittade denna trevliga sida på nätet.
Blev så sugen på cykelturer igen wub.gif

http://www.gotakanal.se/
netaave
Finns färdiga paket, med rekommenderade dagsetapper.
Jag har bara åkt båt på kanalen men träffat många cyklister. De har varit väldigt positiva.
Själva miljön är jättefin, jag älskar Forsvik, Sjötorp och Töreboda, riktiga sommaridyller.
Yin o Yang
CITAT (ninnisky @ 20-04-2005, 14:24)
men hittade denna trevliga sida på nätet.

Har också tittat där, men var mest nyfiken på om någon kunde tipsa om sin favorittur smile.gif
Tack för svaren! Jag och mina kompisar i folkdanslaget ska trampa ett par mil längs kanalen 21 maj - om vädret är någorlunda OK tongue.gif
netaave
CITAT (Yin o Yang @ 22-04-2005, 12:05)
CITAT (ninnisky @ 20-04-2005, 14:24)
men hittade denna trevliga sida på nätet.

Har också tittat där, men var mest nyfiken på om någon kunde tipsa om sin favorittur smile.gif
Tack för svaren! Jag och mina kompisar i folkdanslaget ska trampa ett par mil längs kanalen 21 maj - om vädret är någorlunda OK tongue.gif

Då kan jag rekommendera sträckan Sjötorp - Töreboda, där går cykelvägen längs kanalen i stort sätt hela vägen utan utsvävningar. Jag kan rekommendera fiket på torget i Töreboda, där kan man få lite lunch också, orkar ni kan ni ju sen fortsätta till Tåtorp ungefär lika långt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon