Full version: Tips önskas!
Jessan73
Hej!

Som nygammalt "odla-fan" blev jag lite förvånad över alla förändringar här! Har inte varit inne på väääääldigt länge!

Nåja, till saken... Jag önskar tips på ngn ganska stor och maffig växt till en hyfsat stor urna som ska stå vid entrén i sommar. Ganska skyddat läge inne i ett hörn som vetter mot öster. Inte änglatrumpet, men vad ska jag ha??? Tacksam för alla tips!!!

Jessan
Gunvor Nilsson
Hej Jessan! Hur skulle det vara med ricin? Den blir tillräckligt stor på en sommar och dessutom är den väldigt vacker!
En clematis med små blommor kanske, men då måste du köpa den som planta, frö hinner nog inte gro och bli någon större växt. Gör en liten spalje av bambu som den kan klättra i. Eller låt en blandning av olikfärgade klängkrasse växa upp i spaljen - eller humle om du inte vill ha blommor. smile.gif
Annika zon 4
Klänglilja, vacker å lättskött. Växer som attan wink.gif
hans-Ålösund
Det mest lättskötta och rikligt blommande du kan hitta är pelargon-gärna en gammaldags-annars går Mårbacka utmärkt. Två sorter i samma kruka går utmärkt och de trivs överallt-speciellt i en varm hörna. Mina blev mer än meterhöga.
Jessan73
Tack så mycket allihop, nu fick jag ju ännu svårare att välja... rolleyes.gif biggrin.gif

Klänglilja, det har jag aldrig sett någon, nu blev jag nyfiken!

Jessan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon