Full version: machesallat
CallEva på Öland
Hej där!
Vi ni om och var man kan hitta fröer till denna delikatess?
Har den kanske något annat namn?

Calle på Ön där solen finns
Susanne i Linköping
Maché kallas även vintersallat eller fältsallat. Finns t ex på Impecta.

Jag sådde faktiskt lite idag, egentligen brukar man ju så på hösten men tre höstar i rad har jag inte kunnat hitta fröpåsen! rolleyes.gif
CallEva på Öland
Hej där Susanne!
Tack för tipset.
Kul att höra att det inte är bara mina påsar som försvinner.

Calle på Ön där solen nu vilar
Ingrid på Västkusten
Jag skickar efter mitt i sommaren. Och så sorterar jag upp mina fröer efter såsäsong. Eftersom jag sår en himla massa i juli & augusti ( asiater främst) så smyger jag in dem då.
Förresten är mache god på 'fel' årstid? Jag har alltid av hävd sått dem i augusti.
Susanne i Linköping
Hur mache blir på fel årstid har jag ingen aning om, jag sådde i ren desperation eftersom jag för en gångs skull hade tag i fröpåsen. Mest var det för att se om det fortfarande är något liv i fröna, men kommer det upp något så kommer jag förstås att smaka också.

Det är ju så förargligt att köpa frön när man har en påse nånstans. Ska bara leta lite till, och så rätt som det är så är det för sent att så. Tre säsonger har det blivit så, alltså. wacko.gif

Kommer inget upp ska jag försöka köpa en ny påse i sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon