Full version: Vacker blomma:)
adrian

Detta kort tog jag i Gustavsberg under Bomässan, flera st av Sarraceniorna blommade samtidigt.
snofsan
Oj himmel vad rädd jag blev. ohmy.gif ohmy.gif

Då man vet vilka glupska blommor du håller på med är det skönt att dom inte kan sticka ut stjälken genom skärmen och ta sig en tugga.... laugh.gif

Du försöker väl inte driva fram verkliga jättar ? In natura?

Det finns en film som handlar om en växt som lever på människokött. Fiktion visserligen, men man kan ju aldrig säkert veta vad folk testar fram i labbet.

Snygg bild alltså. laugh.gif
adrian
Asch då...

De är ju så söta och snälla... tongue.gif
Annie-72
Hej Adrian!! Den var verkligen jättefin.. Ska bara tillägga att jag försökte komma fram till dig på Nordiska men jag har ALDRIG sett en såå omsvärmad karl både av barn och kvinnor. Brutala blommor måste ju vara världens bästa ragg laugh.gif laugh.gif
adrian
Mmmm..
Det är nog det... tongue.gif
Annie-72
biggrin.gif biggrin.gif
Sulawesii
Suck..... *salig*
Den var vacker!
Hur ofta och hur länge kan en sån där blomma?
adrian
Den blommar en gång om året, och blomman finns kvar i ett par månader för att skapa sina frön. sleep.gif
Sulawesii
Trevligt att man får njuta av den så länge!
amaira
CITAT (snofsan @ 20-04-2005, 22:51)
Då man vet vilka glupska blommor du håller på med är det skönt att dom inte kan sticka ut stjälken genom skärmen och ta sig en tugga.... laugh.gif

Nää, den kan bara drägla med sin långa röda tunga hängandes utanför, med huggtänderna i nederkäken på var sida om tungan.

Du håller den väl kopplad!??

(tjusig!!)
adrian
Näe... Problemet är snarare att fånga in den och lura på kopplet.. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon