svanqvistj
Hej!

Jag beställde ett gäng perenner som jag fick i går. De var jättefina. Spänstiga och kraftiga rotknölar med många "knoppar" på gång. Kan verkligen rekommendera köp! Krukade dom direkt och förvarar dom i vårt svala garage vid fönstret. Det är för kallt att sätta ut dom ännu.

Köpte Rosenflocken, Klocka Kent Belle, Röllika (den gula - kommer inte ihåg sortnamn just nu) och Astilbe Fanal.

Nu kliar det i fingrarna och jag vill ut och gräva i min rabatt som skall utökas i år!

Nettan
AnnammA
Jag är också sugen på att beställa därifrån, men eftersom jag är sjukskriven och går och väntar på pengar från Försäkringskassan, får jag försöka vara lite försiktig med pengarna. Men där var några pioner som jag fick ett sådant habegär till rolleyes.gif .

AnnA
onlyirishbiddy
Jag köpte oxå! Alunrot, Rosenflockel, Höstflox, Vallmo.
Men jag har redan planterat ut alunroten och rosenflockel... det stod att om man planterar kan man täcka mot frost och jag har lagt på löv och bark, kommer de att överleva?? huh.gif
svanqvistj
Hejsan!
De överlever garanterat, det var ju bara det ovan jord som kunde bli lite nupna av frosten. I alla fall var det så jag tolkade instruktionerna som medföljde. I mitt fall kunde jag inte heller plantera ut dem eftersom jag inte grävt rabatten än...
Nettan
stina
Hela min balkong är full av krukor med dom jättefina rotkölarna (lycklig). Om jag hade klart för mig var dom skulle planterats hade jag gjort det direkt, men nu får dom stå och "växa till sig" på balkongen mendan jag tänker och försöker komma ihåg vad som redan sitter i rabatterna rolleyes.gif

/Stina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon