tigeröga
Jag har köpt en änglatrumpet som är ca 50 cm hög. Jag har den inomhus nu men skulle vilja plantera ut den. Undrar om det är för tidigt ännu. Vissa nätter är det bara 5 grader ute. Klarar den det? När plnaterar ni ut era?
inglan
Förra året var jag ganska tidig med att plantera ut en av mina änglar, det kom en rejäl frostnatt och den frös.... sad.gif
Men den förvånade mig med att komma igen, fast den blev ju betydligt senare i blom.
Så vis av erfarenheten så ska jag inte plantera ut i nån rabatt för tidigt i år, eller isåfall täcka om det blir kallt. Men när...... det beror nog på var du bor mest. Jag tänker vänta till mitten på maj tror jag. smile.gif
Hälsningar Inglan
Caprice
Änglisar är härdigare än man tror... Den klara någon eller tom ngr minusgrader.. Fast den tappar bladen och får börja om... ohmy.gif
Håller med, vänta till mitten eller slutet av maj... Den växer så det knakar ändå.. smile.gif

Caprice
kerstin z5-6
avhärning maj o ut efter sista frostnatt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon