Hej!Jag skulle vilja göra en sorts bänk som man kan ha krukväxter på ute på altanen, såg i en tidning men är det nån som har tips på vad man kan köpa eller göra dessa träbänkar?den ska inte vara så stor men helst med två underavdelningar å ställa vattkannor på å sånt, skydd för regn.
Tacksam för tips!
Mvh
Tuva
dammkillen
21-04-2005, 21:41
hej
lite här och där finns det att köpa billiga lagerhyllor i trä för ca 150 kr, dom är ca 180 cm höga men man kan såga av dom i den höjd man vill ha, då får man tre hyllplan, då är den ca en meter hög.
framtill kan man göra en blommig =) gardin som man kan dra undan och dra för för att skydda mot regn.
sen kan man ju måla trähyllan. överst går det eventuellt att skruva fast en vattenavvisande skiva, som tak.
hyllplanen skruvar man ihop på fyra stående lister, med medföljande skruvar. det är en ganska smäcker konstruktion. den är väl ca åttio cm bred och trettio-fyrtio cm djup.
=)
peterinas
24-04-2005, 10:29
har man inte stora krav kan man använda rest/spill virke . men kraven beror ju på kostnaden . jag gör mycket av mitt virke själv så jag hyvlar och sågar själv . får en del virke från en glasfirma som jag känner ägaren hos . går alltid göra något av det eller elda och få värme