Full version: Orkidéer i Moskva
Ljusalfheim
Som några av er kanske redan känner till så har jag och min bror sysslat med ett projektarbete om mikroförökning av tropiska orkidéer. Vi ställde ut projektet på utställningen unga forskare som ägde rum i söndags och måndags på tekniska museet i stockholm. wub.gif

Igår var det dags för prisutdelning och stipendier delades ut till deltagare. Vårt projekt belönades med en stipendieresa till EU Contest i Moskva den 17-22 september i år. biggrin.gif

Så här löd juryns motivering:
"They recieve the price for having successfully attacked a very diffucult subject with great creativity and meticulous practical skill. The public presentation is excellent and the accompanying website proves to be of significant value to amateur cultivators of orchids."
huh.gif wub.gif

Så snart bär det av till Ryssland... unsure.gifblink.gif wub.gifwub.gifwub.gif
wolkenkrabber
grattis! har ni några bilder på erat projekt så man får se hur det ser ut? hoppas det går bra i rysslan! smile.gif
Ljusalfheim
tack tack smile.gif
här kommer några bilder på montern:

wub.gif
Fenja
GRATTIS! Wow, vilken grej, jättekul! Håller alla tummar för er! Ta med kameran och visa massor av bilder för oss.
Mvh
Fenja
Ljusalfheim
självklart ska vi dokumentera allt in i minsta detalj! smile.gif
carol
grattis!
Nu hittade jag in på er hemsida också, verkar intressant. smile.gif
Ljusalfheim
I projektet har vi arbetat med att ta fram metoder så att vem som helst kan mikroföröka orkidéer, men hemsidan behandlar även andra frågor som ni ser. tongue.gif
Caprice
Grattis till er båda..!

Himla kul, hoppas det går bra i Ryssland oxå...! smile.gif

Caprice
Sulawesii
Grattis! Härligt pris ni vann!
ninnisky
så jättekul att ni får en sån fin belöning för ert jobb biggrin.gif

GRATTIS! wub.gif
pejori
grattis till vinsten laugh.gif
håller tummarna för er i ryssland också wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon