Sidor: 1, 2
solkatten
Hej!

Jag funderar på att ta fram lite tröjor med text, vad skulle ni kunna tänka er att "säga" till omvärlden?

Själv kom jag på :
Livet är gratis - det är tillbehören som kostar

Hälsningar
Susanne
Fenja
Är det meningen att vi ska köpa dem också?
Mvh
Fenja
solkatten
det är inte köptvång laugh.gif

just nu har jag bara för lite inspiration

förhoppningsvis ska jag kunna ta fram lite olika saker som tillsammans ska kunna utgöra ett eget företag som jag ska kunna försörja mig på.
andersen
Odla.nu nickname andersen. biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (andersen @ 21-04-2005, 16:44)
Odla.nu nickname andersen. biggrin.gif

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif

"Jag är inte bara RIK , jag är vacker också" står det på en av mina...

sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Sulawesii
Jag skulle vilja ha en som det står Blomnörd på. smile.gif
Icapika
Jag skulle vilja ha korta kloka ordspråk eller citat på tröjor t.ex.:
"Sjömän ber inte om medvind, de lär sig segla" (av Gustaf Lindborg)
Utan envishet kommer man ingenstans. Det vet barn...
En kvinna bör följa sin man -vart hon vill (Franskt ordspråk)

Tänk vad fräckt att ha början på t.ex. det franska ordspråket på framsidan på tröjan och sen slutet på baksidan.

Hmm.... Det märks inte att jag gillar ordspråk och citat hoppas jag rolleyes.gif laugh.gif
gammelnalle
CITAT (Icapika @ 21-04-2005, 19:55)
Jag skulle vilja ha korta kloka ordspråk eller citat på tröjor t.ex.:
"Sjömän ber inte om medvind, de lär sig segla" (av Gustaf Lindborg)
Utan envishet kommer man ingenstans. Det vet barn...
En kvinna bör följa sin man -vart hon vill (Franskt ordspråk)

Tänk vad fräckt att ha början på t.ex. det franska ordspråket på framsidan på tröjan och sen slutet på baksidan.

Hmm.... Det märks inte att jag gillar ordspråk och citat hoppas jag rolleyes.gif laugh.gif

nej DET märks defenitivt inte,.....

ordbajasaren Gammelnalle
*solis*
JAG URKVINNAN MED KRAFT:SE UPP,SNART SMÄLLER DET, så skulle det stå på min tröja med röda bokstäver och en härlig blixt intill biggrin.gif
Tesa
Jag skulle helt klart vilja ha en T-shirt med texten BONDBRUD....... tongue.gif
Maria i Helsingborg
"Skitiga naglar men rent samvete" kanske......

(Jo, jag lider i dessa tider att räcka fram händerna som jag tycker är svåra att hålla snygga......) blink.gif
*Felix matte*
Tyvärr så tror jag inte att tröjor med text kommer att ge dig några stora inkomster... numera kan man ju gå till textiltryckerier, fotofirmor m.fl och få sin egen personliga och därför är inte "masstryck" lika populära som de var i begynnelsen.

Maken och jag har alldeles egna.. unika... jubileumströjor som vi fått i present biggrin.gif wub.gif
ninnisky
och jag vill inte ha nått tryck på min T-shirt alls biggrin.gif

Är så jättetrött på att se alla som försöker vara roliga och vitsiga unsure.gif och T-shirtar, modell reklam av dålig kvalitet blink.gif blink.gif
Caprice
Som man sår får man skörda... biggrin.gif

Caprice
Pia mitt i Skåne
CITAT (Felix matte @ 21-04-2005, 21:06)
Tyvärr så tror jag inte att tröjor med text kommer att ge dig några stora inkomster... numera kan man ju gå till textiltryckerier, fotofirmor m.fl  och få sin egen personliga och därför är inte "masstryck" lika populära som de var  i begynnelsen.

Det är också enkelt att göra hemma. Det finns ju speciella "stryka på"-papper till skrivaren. Det är bara att skriva ut en text eller bild och stryka fast på sin tröja eller vad det nu är. Det blir ju verkligen personligt eftersom det inte finns någon annan som har en likadan.
farbror B
CITAT
Jag skulle helt klart vilja ha en T-shirt med texten BONDBRUD.......  

--------------------
Tesa
zon 3-4

hehe

hmm, vad skulle man kunna ha..

"Hellre momssänkning än ansiktslyft"
Hannele
Tja, ungarna köpte "Riktiga män väger över 90 kg" på fars dag - jag lånar den på gym. tongue.gif
Blomstertanten
Gissa hur min skulle se ut ! tongue.gif
farbror B
"Gräver gärna ner mej i mina intressen"
netaave
PRO - in training
evarina
Jag skulle vilja ha en mammatröja som det står "rör inte min mage" på.

Tycker det är lite jobbigt att alla tror att de har rätt att kladda på ens mage och dra upp tröjan bara för att man är gravid. (Och jag vågar inte göra samma sak tillbaka sad.gif )
farbror B
Evarina, där har du lösningen!!

När nån kladdar på din mage, dra up deras tröja och gör likadant, det skulle vara rätt sätt i allafall.

texten :
"Do I touch YOUR belly? "

skulle passa dej kanske=)
netaave
Jag såg en gravid tjej med en tröja som det stod "MIN MAGE" på magen på. Det är ju lätt att göra själv.

Du skriver på datorn, valfri text, strl m.m., drar ut det på papper, köper en textilpenna, lägger pappret mellan tröjstyckena och punktar texten (men så att det täcker, så klart) med pennan för bästa resultat. Sen stryker du på texten på medelvärme med en bit lakansväv mellan tröjan och strykjärnet ca 10 min. Klart!
adrian
Det är inte lätt att tjäna pengar på tryckta T-shirts smile.gif

Jag har tröjor med Bicalcaratan på + en del andra och kan även göra precis vad som helst på dem, kvaliten är fruktansvärt bra samt ett lågt pris.

Vill man göra detta får det bli som en kul grej snarare.

För många år sedan så gick det att tjäna på detta men den marknaden är helt mättad idag. wink.gif
adrian
CITAT (evarina @ 22-04-2005, 13:03)
Jag skulle vilja ha en mammatröja som det står "rör inte min mage" på.

Tycker det är lite jobbigt att alla tror att de har rätt att kladda på ens mage och dra upp tröjan bara för att man är gravid. (Och jag vågar inte göra samma sak tillbaka  :( )

Fy fan vad förbannad jag skulle bli om någon gjorde så!!!

Har folk ingen respekt alls?

Jag kan ordna en tröja åt dig med:

Look but don´t touch!!

No hands!!

Eller nåt ännu värre... smile.gif
renate
Vill inte ha tröjor med tryck,har bara en med Farmor på.Den är ok.
fruberglund
CITAT (netaave @ 22-04-2005, 14:18)
Jag såg en gravid tjej med en tröja som det stod "MIN MAGE" på magen på. Det är ju lätt att göra själv.

Du skriver på datorn, valfri text, strl m.m., drar ut det på papper, köper en textilpenna, lägger pappret mellan tröjstyckena och punktar texten (men så att det täcker, så klart) med pennan för bästa resultat. Sen stryker du på texten på medelvärme med en bit lakansväv mellan tröjan och strykjärnet ca 10 min. Klart!

Finns att köpa t-shirtar som det står GRAVID nere på magen men de kostar nästan 200 spänn för en t-shirt! Kanske ska testa ditt tips istället smile.gif
netaave
Ja vi har gjort flera egna tröjor, det är kul. Nu i påskas gjorde mina tjejer påsktröjor då de tryckte blommor och kycklingar m.m. i fram och skrev Glad påsk på ryggen.
Vi har även gjort sommartröjor med jordgubbar och humlor. Det finns schabloner och textilfärg man penslar på dom.
Vita tröjor är ofta billiga och färgen räcker flera år. Har även haft mina textilfärgpennor i snart 10 år och de går hur bra som helst fortfarande.

Jag har även gjort gardiner med påskfjädrar på med schablon och färg på lakansväv.
råse-marie
CITAT (Tesa @ 21-04-2005, 20:01)
Jag skulle helt klart vilja ha en T-shirt med texten BONDBRUD....... tongue.gif

BLOND BRUD på min laugh.gif
Hannele
Makens första julklapp till mej för ett kvarts århundrade sedan,
han gjorde tröjan själv - och det var det första finska ordet, han lärde sej.
Ändå är han kvar fortfarande. wub.gif (Bilden blev fel, för jag hade förklarat fel...)
solkatten
Tack för alla ideer!

Och ingen behöver oroa sig, jag har inte tänkt försörja mig på att sälja t-shirtar med text. Det skulle bara vara en kul kompliment till de affärsideer som jag arbetar fram.
smile.gif
Tjosan
Jag gillar denna skarpt..

"Problemet med människor är att de aldrig kan erkänna sina fel.
Jag skulle göra det om jag hade några"

Men den är ju inte kort direkt men förbaskat bra tycker jag smile.gif
tomas99
Jag vill ha den här texten....Höj bensin skatten låt bilismen betala sin egen kostnad!.
Reserv
CITAT (tomas99 @ 25-04-2005, 07:35)
Jag vill ha den här texten....Höj bensin skatten låt bilismen betala sin egen kostnad!.

tongue.gif Jag tror bestämt att vi har en skämtare här i tråden. Om du skulle våga ha den tröjan på dig så kanske du skulle behöva hjälm och visir också, för att inte bli nerslagen av dom redan rejält utsugna bilisterna. ohmy.gif Bensinpriset i sig är nog ganska okey, men det är alla dessa skatter som drar upp slutsumman, bilisterna betalar redan sin egen kostnad..........flera gånger om. blink.gif sad.gif
Hannele

Vem bär hem din mat? Cyklar eller går du till skolan?
farbror B
denna texten då?

:
Out of my mind!!
Back in five minutes
laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Kanske "Passa dig - jag är lika vild som min trädgård!" biggrin.gif
Med en galen trädgårdsmästare bland vildvuxna blommor och buskar, med fåglar och fjärilar runt omkring...

Olle
farbror B
Kanske den som jag såg som varning på en bil i England:

Don't touch, guarded by pit bull with AIDS
tomas99
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 08:18)

tongue.gif Jag tror bestämt att vi har en skämtare här i tråden. Om du skulle våga ha den tröjan på dig så kanske du skulle behöva hjälm och visir också, för att inte bli nerslagen av dom redan rejält utsugna bilisterna. ohmy.gif Bensinpriset i sig är nog ganska okey, men det är alla dessa skatter som drar upp slutsumman, bilisterna betalar redan sin egen kostnad..........flera gånger om. blink.gif sad.gif

Reserv nu var det ju min text på t-tröjan som tråden handlar om, så om jag får ha vad jag vill på min tröja så är det väll ok, du kan väll ha en egen text på din!

Ang ditt sidospår vad bensinen kostar samhället så finns det flera utredningar om det så om du ej är insatt i ämnet så skriv inte vad du tror! faktum är att för att staten ska få nogon vinst på bensinen så bör den dra in ca17kr/l i statsmiljön och då hamnar vi på ett pris uppåt 30kr, det blir inte riktigt så högt pris på landsbyggden, som sakt var det finns flera statliga utredningar i frågan.
Reserv
CITAT (tomas99 @ 26-04-2005, 07:36)
CITAT (Reserv @ 25-04-2005, 08:18)

Reserv nu var det ju min text på t-tröjan som tråden handlar om, så om jag får ha vad jag vill på min tröja så är det väll ok, du kan väll ha en egen text på din!

Ang ditt sidospår vad bensinen kostar samhället så finns det flera utredningar om det så om du ej är insatt i ämnet så skriv inte vad du tror! faktum är att för att staten ska få nogon vinst på bensinen så bör den dra in ca17kr/l i statsmiljön och då hamnar vi på ett pris uppåt 30kr, det blir inte riktigt så högt pris på landsbyggden, som sakt var det finns flera statliga utredningar i frågan.

Vad jag "tror"? blink.gif Jaa, jag trodde att odla hade en liten skämtare bland sig, men ack vad jag bedrog mig. Det visade sig att det var den mest humorlösa av alla jag stött på dom senaste dagarna (nja, det finns kanske nån som skulle kunna få delad första plats då) Jag "tror" inte att bensinpriset redan är för högt, jag tycker det alldeles själv. Så vad jag "tycker" är min alldeles egna åsikt som jag dessutom delar med en massa andra människor. sleep.gif
Föresten "mitt" sidospår, vem skulle ha den texten på tröjan?
Ralf

Tysk språkövning. Text som kan få oss män förvirrade och splittrade.

(Ja jag kan alltså ej ha denna text på min tröja.... )
farbror B
haha deet var en bra text
birgitek
"SMART; STARK; STOLT O SNYGG" svart tryck på vit tröja.
Birgit Ek
Ullet
Jag vill ha en med tryck på magen: Skapelse pågår!

Eller: Säg i ilska det bästa du någonsin ångrat!

Jag är i alla fall snäll med djur.... och barn!

Bred om arschlet o ligger stadigt på rygg! (fast den använder jag nog bara hemma ;-))

Ja, jag är fet, du är dum, jag kan banta! (tryck på magen el på baken)
*Felix matte*
i tröjan.... är jag biggrin.gif

eller... tröjan är på mig tongue.gif
Castea
Har ni sett webbsidan Engrish.com?

Tokstolliga engelska nonsenstexter på t-shirtar av japaner som inte ens fattar vad de skriver.

Som denna t-shirt t ex!

wacko.gif ohmy.gif laugh.gif blink.gif biggrin.gif
kerstin z5-6
Jag tycker texten jag har på tröjan är rätt bra smile.gif
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-04-2005, 22:00)
Jag tycker texten jag har på tröjan är rätt bra smile.gif

och den lyder tongue.gif
kerstin z5-6
se bild tv laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Schyssta lökar-perenna vänner smile.gif
(jag vet liten text på den bilden )
fast ni kanske tycker gubbarnnas är bättre
På deras står ju
Män Mot trädgård
Riktiga knölar smile.gif
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-04-2005, 22:28)
se bild tv laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Schyssta lökar-perenna vänner smile.gif
(jag vet liten text på den bilden )
fast ni kanske tycker gubbarnnas är bättre
På deras står ju
Män Mot trädgård
Riktiga knölar smile.gif

Jasså den!!!! borde jag väl räknat ut själv wacko.gif wacko.gif wacko.gif laugh.gif

Män mot bättre!?..... Nääääää!!!!

Knölar!... Javisst! laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon