Maggan H
Jag tro alltid att jag ska minnas vad jag gör, eller som i detta fallet, sått! mad.gif Men det gör jag ju inte, har hela tiden inbillat mig att det är blå petunia, men i så fall liknar den inte den vita, som har helt runda blad utan taggkant. Vet ni??? blink.gif wacko.gif wink.gif ohmy.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Har du kvar fröpåsarna så du kan skriva upp vad du sått då borde man kunna köra uteslutningsmetoden för petunia ser det inte ut som.
Påminner lite om sommardahlia eller något liknande för mig.
Maggan H
Nej, detta är ännu värre, det är egna plockade frö från i fjol....Och jag minns inte.... Plockade frö från alla möjliga sorters plantor, grannarnas, bekantas, släktens, och mina egna...T.om några från kommunens plantering...*skäms*. Fast det vara surfinia, och det är det inte, det vet jag iaf!
pejori
trodde det bara var jag som höll på med sådana "stolleprov" biggrin.gif biggrin.gif
det blir en överaskning varje år biggrin.gif biggrin.gif
men det är värre när man som jag, glömt VAR jag sått dom och gräver upp dom igen rolleyes.gif rolleyes.gif
ok...jag ska köpa lappar i år biggrin.gif biggrin.gif
Em_I_Am
Kan det möjligtvis vara någon bellis? Jag har fyllda bellis perennis o jag tycker dem liknar dem mycket. I så fall ska du vara glad. Sådde dem förra året o dem blommade villigt. Dem började redan innan snön var borta i år o bara fortsätter. Mina är i färgerna cremevitt, rosa och blodröd. wub.gif
Em_I_Am
hittade en bra detaljerad bild... bellis
Maggan H
Tyvärr inte, det var en underbar färg på dina bellisar! Kan det vara studentnejlika? Funderade på att så den, kanske är det den. Återstår att se! Ska omskola dom i morgon så de får lite bättre fart.
Denna sådden var den enda omärkta, därför inbillade jag mig att jag skulle minnas. Se mina andra sådder i mitt album. smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Maggan H
Hmmmm, jag blir inte klokare biggrin.gif , funderar på Brokgyckelblomster?
Maggan H
Nej, men det var Kaukasisk elfenbensklocka! laugh.gif Det tror jag i alla fall - är ff inte helt säker - den ska blomma i år i så fall. Blev bara blad förra sommaren. smile.gif
Gåsis
Vad bra du kom på vad det var. Förra året fick jag fröer av min granne, såna som du har som kommer överalltifrån. Jag tyckte det var jättespännande och pysslade så om det lilla livet.

Vad det lilla livet var??? Jo just - kärlek och omvårdnad till en rädisa laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Åsa
Lady Hamilton
Hoppas att du har bättre ordning på frösådderna i år Maggan laugh.gif
Annars kan du få tips om du kollar i "Ute rums" tråden
Ophelia
CITAT (Margareta Hansson @ 19-04-2006, 16:59)
Nej, men det var Kaukasisk elfenbensklocka! laugh.gif Det tror jag i alla fall - är ff inte helt säker - den ska blomma i år i så fall. Blev bara blad förra sommaren. smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
men Margareta ? Din alien från andra tråden .. det är nog ett av de här fröna som följt med när du sådde smile.gif
Maggan H
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-04-2006, 20:53)
men Margareta ? Din alien från andra tråden .. det är nog ett av de här fröna som följt med när du sådde smile.gif

biggrin.gif Alien? Är det denna du menar?

Den ser numera ut så här, och inte är jag klokare nu än innan biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif !
kerstin z5-6

Symphyandra pendula
tror jag smile.gif
Maggan H
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-05-2006, 11:16)

Symphyandra pendula
tror jag smile.gif

Ja, just dom har jag i rabatten sen i fjol, då var det klart i alla fall. Men årets lilla 'parasit' som fanns bland antilopfröna är den som jag bifogat här. Inte är det samma som elfenbensklockan i alla fall, ser inte alls sådan ut. Dessutom har denna grenat sig. Kan det vara nån släkting kanske? För aster känns inte riktigt rätt, den heller. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon