Em_I_Am
Min hjärtan på tråd torkade bort sad.gif Den var nästan två meter lång o väldigt fin, men så hände det. Jag glömde bort den ett tag o nu är alla "trådar" vissna. Jag klippte bort dem, tog bort all gammal o hård jord och tittade närmare på dem vita knölarna som rötterna bildas på. Dem var ganska skrumpna, men fortfarande vita.
Jag har nu planterat dem i ny krukväxtjord o satt en påse om krukan. Kan dem ta sig tror ni?
ninnisky
Den klarar sig säkert - så länge hjärtanen är ljusa och inte skrumpna så finns det hopp.
Jag har misshandlat mina! Glömt att vattna och klippt ner dom flera gånger. De kommer alltid igen. wub.gif wub.gif wub.gif
Em_I_Am
joo men bladen dvs hjärtanen var vissna sad.gif Men knölarna i jorden var vita o jag tänkte att om allt hopp var ute kanske dem skulle vara mörka o trista dem med. Men visst var tom dem rätt skrumpna. Får väl se om det tar sig. Hoppas den visar tecken på liv snart då unsure.gif
Sulawesii
Det finns säker fortfarande liv i knölarna! Håller tummarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon