Blomstertanten
Äntligen blommar min Thomsonii ! rolleyes.gif

Knopparna slog ut i går kväll , och det spred sig en underbar doft i hela huset ! wub.gif
Bara ett problem wacko.gif Jag är allergisk mot doften ! wink.gif
Så jag var tvungen att förpassa den från mitt kombinerade sov och vardagsrum ut till köket.
Så nu blir det ett evigt flyttande med hoyan fram och tillbaks beroende på var jag ska vara ! blink.gif
Men vad gör man inte för kärleken ! tongue.gif
Rossi
Det är härligt med efterlängtad blomning! Själv har jag gått och väntat länge på att min Hoya lacunosa ska blomma och igår hittade jag en knopp!

Vad synd att du inte tål doften. Är det alla Hoya-dofter du reagerar på eller är just den här speciellt stark? Det är inte kul när det blir för mycket. Ibland doftar de mest på kvällen så att man kanske kan ha dem framme under dagen i alla fall.
Blomstertanten
CITAT (Rossi @ 22-04-2005, 08:20)
Vad synd att du inte tål doften. Är det alla Hoya-dofter du reagerar på eller är just den här speciellt stark? Det är inte kul när det blir för mycket. Ibland doftar de mest på kvällen så att man kanske kan ha dem framme under dagen i alla fall.

Det är de vitblommande , starkdoftande som jag inte tål !
Tyvär är ju hoyor inte de bästa blommorna att ha när man är allergisk ! sad.gif

Den luktar fortfarande, men inte alls lika mycket som i natt ! rolleyes.gif
Sulawesii
Ja, vad gör man inte för kärleken!? Thomsonii´n är ju så underbar. Min är fortfarande pytteliten, har knappt växt sen jag köpte den för 1,5 år sedan, men bladen är ju så fina!
Marie_76
Trist att du är allergisk, men GRATTIS till blomningen har hört att dessa hör till kategorin lite svårare Hoya att lyckas med biggrin.gif
pejori
CITAT (Marie_76 @ 24-04-2005, 00:36)
Trist att du är allergisk, men GRATTIS till blomningen har hört att dessa hör till kategorin lite svårare Hoya att lyckas med biggrin.gif

ssshhhh!!!!!tala inte så högt laugh.gif laugh.gif
då kanske min hör att den ska vara besvärlig och slutar växa biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
råse-marie
CITAT (Blomstertanten @ 22-04-2005, 07:57)
Äntligen blommar min Thomsonii ! rolleyes.gif

Knopparna slog ut i går kväll , och det spred sig en underbar doft i hela huset ! wub.gif
Bara ett problem wacko.gif Jag är allergisk mot doften ! wink.gif
Så jag var tvungen att förpassa den från mitt kombinerade sov och vardagsrum ut till köket.
Så nu blir det ett evigt flyttande med hoyan fram och tillbaks beroende på var jag ska vara ! blink.gif
Men vad gör man inte för kärleken ! tongue.gif

jag kan hjälpa till ...... wub.gif wub.gif wub.gif
Jag kan vara fostermor när den blommar biggrin.gif
Jag lovar att vårda den ömt blink ...blink .... wub.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon