Full version: Vindskydd
Tsambiko
Hejsan alla,
är ny här på forumet. Har en liten fråga.
Vet någon var man hittar vindskydd till balkong?
Det ska sitta på kortsidan.
Tackar på förhand
Lena
Reserv
Rusta och ÖB brukar ha mycket olika sorter och priser som är humana.
grodchen
Jag byggde ett av flätad pil. Det har dock begränsad hållbarhet känner jag.. Och jag var tvungen att "böja upp" den nu efter vinterstormarna. Men bara den lilla fyrkanten gör faktiskt skillnad
netaave
När vi bodde i lägenhet bockade vi till ett rör som gick ut från väggen i lagom längd och sen i vinkel ner mot räcket, rund platta med skruvhål svetsades fast på väggändan som alltså skruvades i väggen. På räcket satte vi fast något som liknade en L-profil som sen skruvades fast underifrån i räcket. Jag sydde sen ett vindskydd av markisväv som jag slog öljetter uppe och nere i, det fästes sen med S-krokar på stången uppe. Nertill trädde jag igenom en gardinspiral som jag satte fast i väggen och sen bara lade runt stången framtill/nere och satte ihop den med sig själv. Då kunde jag dra ifrån den om det blev för varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon