Annlo
Jag har köpt mig ett litet växthus av hyllplan och med plast på, som man kan ha inuti växthuset! ("Mycket ska ha mer" sa min sambo laugh.gif )

Så i natt står det tre stackars försökskaniner där ute.... Ja, plantor alltså!

Tänkte ha det till förvaringshylla sen i sommar men nu kan det ju få komma till användning också.

Jag har ju inte kommit mig för att köpa nån värmeflakt och jag ska inte in till "stan" nåt för tillfället så vi chansar och håller tummarna!

Annlouice
Annlo
Vaknade dagen efter och tittade med fasa ut genom fönstret och såg ett växthus täckt med frost unsure.gif Antog att det var adjöss med de stackrarna!

Gick ned för att öppna och gluttade in! De levde!!!! Jag hade ställt ut en liten tomatplanta och en tobaksplanta och en prinsplym och de hade klarat sig alla tre! Såg inte berörda ut alls av att tillbringat en natt utomhus....
Utan tilläggsvärme och då hade vi ändå rätt kallt på natten....

Annlouice rolleyes.gif
lisselbo
Jag ställde ut tre tomatplantor i mitt växthus för ca 3 veckor sedan.
Dom står på hyllor i ett mindre plastväxthus med fiberduk över sig, särskilt på natten har dom duken över sig då det gärna blir minusgrader fortfarande.
Har heller ingen värme där ute.
Än så länge lever dom.
Dagtid brukar jag ställa dom på golvet i växthuset eftersom det blir ganska varmt inne i plasthusen.
mvh Marie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon