Ullet
Jag har ett Suneeker o i kanalerna p plasten har sm otcka saker lagt gg el liknande, ven barr o annat dravel hittar sig ned i kanalplasten o det r inte snyggt! Hur fr man bort snt? Ska man ut p utsidan o trilskas m stege o hgtryckstvtt o spola nedt i kanalerna el r jag den enda i vrldshistorien som har dom problemen? Iofs vrldsliga saker o inget annat problem n estetiska, men ndock... wub.gif
Monica i Srmland
Har ocks lite problem med skrp i kanalerna. Varje sommar kommer ett gng flygmyror och slr sig ner p vxthustaket och svrmar. Kvar blir alltid ett antal som gtt in i kanalerna. De verkar inte hitta ut. Och dr blir de kvar och jag vet inte hur jag ska f bort dem. Lite minskar de under vintern, kanske beroende p att det finns annat som ter upp dem, t.ex. smspindlar. Jag har i alla fall slutat att bry mig, fast det hade ju varit kul med rent tak! wink.gif
lisselbo
Vad har ni anvnt er av nr ni monterat vxthuset?
Silikon eller monteringslister.
Sjlv har jag anvnt mig av monteringslisterna och har inte drabbats av problemen som ni har, peppar peppar.
Monica i Srmland
Jag har ocks anvnt monteringslisterna. Mina flygmyror finns i det ena takfnstret (de verkar terkomma till samma fnster r frn r) och dr r listerna annorlunda n i vriga takdelar. Kanske beror det p det?
lisselbo
Hm, ska nog underska detta imorgon.
Ullet
Silikon o sedan ngra klmmor p sidorna som jag minns det...
Allis
Jag tejpade alla versidor med aluminiumtejp fr att det skulle bli ttt, som jag fick med nr jag kpte vxthuset frn Kubex. Men jag har nd ftt in lite skrp i kanalerna. s det gller ju att det r ttt upptill. Det kan vara svrt att gra rent sedan man monterat ihop vxthuset eftersom taket ligger ver vggarna
Hlsningar Allis tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon