Ullet
Jag har ett Suneeker o i kanalerna på plasten har små otäcka saker lagt ägg el liknande, även barr o annat dravel hittar sig ned i kanalplasten o det är inte snyggt! Hur får man bort sånt? Ska man ut på utsidan o trilskas m stege o högtryckstvätt o spola nedåt i kanalerna el är jag den enda i världshistorien som har dom problemen? Iofs världsliga saker o inget annat problem än estetiska, men ändock... wub.gif
Monica i Sörmland
Har också lite problem med skräp i kanalerna. Varje sommar kommer ett gäng flygmyror och slår sig ner på växthustaket och svärmar. Kvar blir alltid ett antal som gått in i kanalerna. De verkar inte hitta ut. Och där blir de kvar och jag vet inte hur jag ska få bort dem. Lite minskar de under vintern, kanske beroende på att det finns annat som äter upp dem, t.ex. småspindlar. Jag har i alla fall slutat att bry mig, fast det hade ju varit kul med rent tak! wink.gif
lisselbo
Vad har ni använt er av när ni monterat växthuset?
Silikon eller monteringslister.
Själv har jag använt mig av monteringslisterna och har inte drabbats av problemen som ni har, peppar peppar.
Monica i Sörmland
Jag har också använt monteringslisterna. Mina flygmyror finns i det ena takfönstret (de verkar återkomma till samma fönster år från år) och där är listerna annorlunda än i övriga takdelar. Kanske beror det på det?
lisselbo
Hm, ska nog undersöka detta imorgon.
Ullet
Silikon o sedan några klämmor på sidorna som jag minns det...
Allis
Jag tejpade alla översidor med aluminiumtejp för att det skulle bli tätt, som jag fick med när jag köpte växthuset från Kubex. Men jag har ändå fått in lite skräp i kanalerna. så det gäller ju att det är tätt upptill. Det kan vara svårt att göra rent sedan man monterat ihop växthuset eftersom taket ligger över väggarna
Hälsningar Allis tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon