Full version: Hckthuja/Brabant
Ronsu
ngon som har sdan hck?Hur breda blir de?Har ca 36 meter runt ytan jag tnkte ha Thuja,ngon med erfarenhet och goda kunskaper i matematik(mste veta bredden) kan sga hur mnga plantor jag mste ha? wink.gif
mollys_matte
Bredden? Jag vet att ska du gra en hck av Thuja s ska du med 100 cm plantor rkna med 2 plantor per meter (100 cm allts hjden)
S de som har 25 meter de ska gra hck p, brukar kpa 50 plantor!
Ronsu
S p 36 meter blir det 72 plantor,om jag har rknat rtt,blir de inte hgre n en meter?
Mycket sktsel med de? wink.gif
Ronsu
Hur djupt mste man plantera?Har vldigt stenigt p "grden"
Dzad
CITAT
om jag har rknat rtt,blir de inte hgre n en meter?

Vet inte hur hga de blir, men "vanliga" tujor blir nog hgre n en meter vl... skert 10-15 meter om de fr vxa och str p bra jord.

Tl frresten tuja vind relativt bra? Har funderat p att plantera vid sommarstugan som nt slags lssasstaket ganska nra stranden... fast det r inne i en lugn vik s inte blser det s mycket, men mer n i skogen eller i en park tminstone!
mollys_matte
Thujorna vi har p jobbet just nu (vet inte vilken variant det r riktigt) Men de blir iaf 2-3 meter, men med en inkpsstorlek p ca 100 cm ska man stta dem 2 per meter! (allts 100 cm hga nr man kper dem, men de Kan bli 2-3 meter)
kerstin z5-6
Jisses, Brabant blir hur hga som helst -ska du ha en klippt hck ? .. annars syns du inte om ett par r smile.gif tongue.gif De blir 8-10 m
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon