Lady Hamilton
Jag undrar om någon kan tipsa mig om var man kan köpa dusch o bevattnings korkar som man kan skruva fast på pet-flaskor.
Jag köpte tyvärr bara en av varje på mässan i Stockholm.
Och nu vill jag ha tag på flera.
De fanns tyvärr inte på mässan i Umeå.
gammelnalle
OM det är vad jag tror du menar fanns det ett tips här för ett tag sedan hur man enkelt kan göra såna själv. Hittar inte den just nu, men jag TROR att det var Eva i Skåne som hade tillverkat sina själv.....

Någon som har bättre minne än mig kanske kan hjälpa till??

björn
kerstin z5-6
man tager et petflaska med mjuk kork o sticker hål i den med nåt vasst -vips smile.gif
Lady Hamilton
Jo du minns rätt......
Man kunde själv "sticka" hål i vanliga korkar. Men det är så väldigt små hål på den som jag köpte, jag tror eller vet att jag inte klarar av att göra de själv. Sedan är det även en annan sort som har en typ av "pip" som gör att man kan använda den som "självbevattnare"
*Molly*
CITAT (Hamilton @ 22-04-2005, 21:56)
Sedan är det även en annan sort som har en typ av "pip" som gör att man kan använda den som "självbevattnare"

Köpte såna med pip på Jula, droppvattnare kallas de. Tycker nog att det var en aning för stora hål på dem.
Lady Hamilton
sad.gif Hittar inte dem på Jula
unsure.gif Finns det ingen annan som vet ?
Tesa
Finns här...
Lilla fiskaregatan
klicka på "tillbehör" och sedan "vattenkannor samt spray"
Lady Hamilton
Tack Tesa smile.gif !
Jag har nu beställt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon