Full version: vassa tänder...
adrian

N.Hamata

N.Hamata

N.Hamata

N.Hamata

S.Flava nu över 65 cm höga!! smile.gif
Fenja
Fy vilken elaking! tongue.gif Förresten har du sådana tätörter som växer vilt i naturen här, som man använde att täta fil med Adrian?
Mvh
Fenja
Airamya
Att täta fil?? *glor med stora ögon på Fenja* Är din frukostfil inte tillräckligt tjock, eller vad? *förvirrad Airamya inser att hon nog måste gå o lägga sig*
Fenja
Man tar tätörtens blad och lägger i en sil, sedan häller du juvervarm mjölk över allt i hop och låter stå kanske ett dygn. DÅ Airamya får du ett fil som heter duga, det faller av skeden i en klump så att det inte ens syns att den är använd. Äkta långfil!
Mvh
Fenja
adrian
Jag har frön till P.Vulgaris och även små plantor av denna, enligt Linné så ska det fungera.

Jag har inte prövat själv, men jag har en del plantor av dem.
amaira
Vassa tänder ... ujujuj - är de närmast släkt med hajtänder eller gäddtänder... ?

Har en viss förkärlek för "monster" - så de där väcker ha-begär wub.gif Det är RIKTIGA skönheter!!

Långfil ... *längtar* De e gött de!
adrian
CITAT (amaira @ 23-04-2005, 09:25)
Vassa tänder ... ujujuj - är de närmast släkt med hajtänder eller gäddtänder... ?

Har en viss förkärlek för "monster" - så de där väcker ha-begär wub.gif

Långfil ... *längtar* De e gött de!

Isåfall blir det nog gäddtänder..smile.gif

För hajar har helt annorlunda tänder, och de är inte roliga att känna på.. biggrin.gif
Zaz
...hade de varit slemmiga så hade jag sagt att de var nån sorts mutant av alien... påminner lite om de där äggkapslarna som "ynglen" tar sig ut ur... ohmy.gif

*just sett 'Alien vs Predator' så är inspirerad*
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fenja
Jag pm:ar dig Adrian!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon