kerstin z5-6
Från mässan Helen i Piteå och vänninnor smile.gif Västerbottensnytt
kommer ung minut 16
helen är den som "planterar allt minst tre gånger innan hon ger upp -Bakom springer en blond handlande ekorre vid namn Bjurs>Berit laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
BjursBerit
Ekorre vete skrutt om jag är, men däremot en stoooor hamster!!Ja, vi hade en STOR inköpsrunda! biggrin.gif Jag köpte bl.a Hosta "Pauls Glory", Hosta"Northern expos", Hosta"Lakeside Cha Cha" Hosta " Remember me", Aubrietia-variegerad .Sen blev det Campanula pulla, Campanula "Dicksons Gold", Arabis-variegerad, Haquetia epipactis, Filipendula "Kahome"-Älggräs 25cm, , Brunnera "Hadspen Cream", Pulmonaria "Margery Fish",Phlox-brokbladig, Dicentra "Ivory Hearts,Hemorcallis " Cristal Candy", Heuchera 2 stycken kommer inte just nu ihåg namnet och ett ormskägg eftersom jag aldrig har lyckats få upp dom från frö!Jag kan väl säga att börsen blev vädrad
biggrin.gif biggrin.gif Sen så kom ju TV och interjuva Helen, då såg väl oss tokiga Norrbottningar som ett lämpligt offer...jag tyckte att Helen klarade allt helt suveränt biggrin.gif
titti49zon6
....hoppas ni har några slantar kvar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif de är mässa i Luleå nästa helg,dom skall visst satsa mer på trädgård i år laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
jag ska dit på lördag
Helen i Piteå Zon 5
Jaha, då har man varit på TV då! Och inte kan jag se det heller från min dator, usch, vad hemskt det var, jag skrattade mest åt alla deras frågor, så det vete katten hur dom fick ihop något. Man vill ju låta så klok, men man hinner ju inte tänka ut några vettiga svar förrän allt är över och man har hunnit hem. Nåja handlade gjorde jag då, det blev: Hosta "Pauls Glory", H."Northern expos", H."Lakeside Cha C", Sempervivum, Armeria juniperifolia-Tuvtrift, Aubrietia-variegerad, Campanula pulla, Campanula "Dicksons Gold", Arabis-variegerad, Haquetia epipactis, Filipendula "Kahome"-Älggräs 25cm, Geranium "Tanja Rendall", Geranium "Russel Prichard", Brunnera "Hadspen Cream", Pulmonaria "Margery Fish",Phlox-brokbladig, Delphinium ruysii "Pink Sensation", Dicentra "Ivory Hearts, en röd dubbel Lilja, 1 st.Trädgårdsbok, + lite småpynt till trädgården. Efter mässan for vi till Smultronstället och handlade småpyntet, sedan satt vi i deras trädgård och fikade i solen. Vi hade en jättetrevlig dag och nu laddar vi bara både oss själva och plånböckerna för snart öppnar Rydlinge handelsträdgård
biggrin.gif biggrin.gif /Helen
titti49zon6
Helen, du skötte dig utmärkt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Bjurs-Berit såg jag bara skymten av
Tittade på länken som Kerstin hade lagt in- jättekul med sådana laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vad jag kan se så skall du nog inte till Luleå--du måste ha överfullt i ditt`skafferi` smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
kerstin z5-6
Varför kan du inte se det Helen?? -programmet är ju nedladdningsbart på sidan om du inte har det -Klart du ska se .-Du var toppenbra smile.gif
Nån här påstod Berit, att jag var du ! Igen .,. :Vad gjorde du på Umemåssan ? frågar dom -:jag såg dej nog på Tv" -häpp laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
Folk runt omkring i Luleå tror att Berit och jag är systrar???? vi är ju inte ens lik varandra, bara likna plantgalna biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
Har ingen aning om varför det inte går att se från min dator, sonen har prövat flera olika vägar idag, men nej, det går bara inte. Får se hos Berit på måndag, då ska jag dit och hämta tillbaka en laddning med andra plantor, vi gör storbyten just nu biggrin.gif / Helen
kerstin z5-6
Brunnera "Hadspen Cream", Pulmonaria "Margery Fish" Underbara är de -favoriter här smile.gif

Vi är nog släkt allihopa då -trädgårdsgalningsgenen du vet smile.gif

Plantbyte -jojo -ni har ju en del att byta med tror jag smile.gif
BjursBerit
Okey! Jag ääärr din tvillingsyrra biggrin.gif biggrin.gif
Jejja
Ja, det var riktigt roligt att se er på TV (fast i datorn). min man trodde jag var knäpp eller nått när han kom och undrade vad jag gjorde, och jag svarade att jag sitter och tittar på Västerbottensnytt...
biggrin.gif laugh.gif
estet
Kul att se fast det var ju så kort inslag! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon