Full version: Krunch, krunch ...
amaira
Vad är det som skymtar i salix-åkern?

Jag sitter i bilen på den lilla lantliga vägen som leder till Hjärtevän. Motorn är av, fönstret öppet, kameran i högsta hugg. Allt är tyst, förutom "krunch, krunch" som hörs inifrån de täta snåren av sälg.

Här odlas salix, och jag har ögonen med mig när jag åker här, för jag vet vem som brukar vara här, och jag stannade när jag skymtade henne.

Hmmm, inte bara en, utan två:

De är inte fullvuxna, utan två unga älgar, den ena mycket mindre än den andra.

De ser för härliga ut med sina stora tunga huvuden.

De bryr sig inte det minsta om mig och bilen! Ca tjugo meter ifrån dem sitter jag, och avnjuter sötnosarna.

Ser hur de sträcker huvudena högt för att nå toppen av de unga salixträden. Där är de svällande knopparna säkerligen som godast.

Och lyssnar till det rogivande ljudet i skymingen: "krunch, krunch..."
och gläds åt mötet och att få vara nära de vilda pampiga djuren.

Krunch, krunch ... hälsar amaira och älgarna wub.gif wub.gif

pejori
visst är det härliga djur? smile.gif smile.gif smile.gif
en som vanligt "målande" beskrivning. jag hör krunchet ända hit laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
*Eko*
Vilka underbara bilder!!!!!!!!!!!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Själv stod jag 30 meter ifrån med min underbara hund för en månad sedan.....och sååånt glömmer man aldrig.........

jag tror jag kan känna din känsla......i alla fall känna igen........ wub.gif wub.gif wub.gif
Kathy
Vilka fantastiskt underbara bilder!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Castea
smile.gif wub.gif
Sulawesii
*AVIS* smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon