astrid.m.s
Trädgårdsmässan i Umeå 22-24 april. Idag åkte vi dit, en annan trädgårdsintresserad tjej och jag.
Det var en trevlig dag med många fynd och nya inköp av växter och annat smått och gott.
Jag var till trädgårdsmässan i Älvsjö 9/4 men jag hittade växter på den här "lilla" mässan som jag inte fann där (Älvsjö). Det var ju roligt.
Det var mitt första besök på trädgårdsmässan i Umeå och det blir säkert fler gånger då det inte är allför långt bort.
Kanske fler här på Odla nu också varit i Umeå i helgen?
Lady Hamilton
Jag var oxså där! Och var helnöjd. Hittade lite "smått o gott"
Även jag hittade växter som inte fanns i Älvsjö
(Men jag kunde aldrig klura ut vem du var på bussen)
Gåsis
Åh, vad jag hade viljat och planerat. Men magsjuka från jobbet satte stopp för allt. Får man vara avundsjuk?

/Åsa
lolo
Ja Åsa, det får du! laugh.gif rolleyes.gif wub.gif Tråkigt att du inte kunde åka dit. Jag var där för tredje året i rad och hittade div saker med växtanknytning. Bäst tyckte jag det var att få "bevista" Botanova, Sv Saintpauliasällskapet (nya för i år), Blomsterslottet och Gesneriasterna, där jag handlade såväl inomhusväxter som perenner och annat smått och gott! Söta prydnadssländor på pinne fanns, som sticks ned i blomkrukor. Jag var helnöjd (som vanligt...)
Reserv
Själv tog jag mig dom träliga milen till sundsvall och vårmässan där. Förra året var en stor hit, och en lika stor flopp var årets besök. Förra året fick man beslutsångest så mycket fanns det att välja mellan, där var lökar och perenna plant om vartannat. I år fick man vara glad om man såg nån som sålde penséer och pellisar, och då menar jag inga ovanliga sorter. Uruselt var min känsla när jag rullade hemöver igen. Nästa år skiter jag i vårmässan. sad.gif
astrid.m.s
CITAT (Hamilton @ 24-04-2005, 16:37)

Om det var med Lindströms buss du åkte med såg du inte nån som liknade den på mitt signaturbild?? Det är ett år gammalt kort förstås, håret har växt ut och jag använde glasögon. Bar en röd vinterjacka och en blå tunnare jacka. Odla knappen hade jag satt på ryggsäcken (röd/svart) men den bar jag inte på mig hela tiden förstås. Jag reste med min mamma och två mostrar i 70-årsåldern.
Om jag ska gissa vem du var så klev ni på vid gamla E4, intill en korsning där det åtminstone förr var ett matställe. Kommer inte ihåg ortnamnet just nu. Jag gissar på att du var liten (kort) smal, långt hår, rökare reste tillsammans med en äldre kvinna. Tror du hade nåt orange på dig. Är jag på rätt väg i mina gissningar....???
Lady Hamilton
CITAT (astrid.m.s @ 25-04-2005, 22:34)
CITAT (Hamilton @ 24-04-2005, 16:37)

Om det var med Lindströms buss du åkte med ......1.......Odla knappen hade jag satt på ryggsäcken (röd/svart) .....2......Om jag ska gissa vem du var så klev ni på vid gamla E4, intill en korsning där det åtminstone förr var ett matställe. Kommer inte ihåg ortnamnet just nu. Jag gissar på att du var liten (kort) smal, ......3....långt hår, rökare reste tillsammans med en äldre kvinna.......4........ Tror du hade nåt orange på dig......5....... Är jag på rätt väg i mina gissningar....???

1. Nej Bybergs
2.Såg ingen odlar knapp
3. Ja, där klev vi på. Långt hår, ja jag rökte
4. 3 äldre kvinnor
5. Svart o blått

smile.gif Tror du att du såg mig i allafall?
astrid.m.s
CITAT (Hamilton @ 26-04-2005, 08:31)
1. Nej Bybergs
2.Såg ingen odlar knapp
3. Ja, där klev vi på. Långt hår,  ja jag rökte
4. 3 äldre kvinnor
5. Svart o blått

smile.gif Tror du att du såg mig i allafall?

Det stöp redan på nr1!!
Vi åkte inte ens i samma buss, annars kanske vi träffat på varandra!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon