Magdis
Det är precis lagom stort för att kunna gå in i och det är tre hyllplan på varje sida. Hur ska jag nu utnyttja detta på bästa möjliga sätt? Det är ju definitivt för kallt för att ställa ut plantorna där ännu men jag kan väl använda det när jag börjar avhärda? Var är bästa platsen att ställa växthuset, ska det vara total skugga eller ska det vara sol någon del av dagen? Jag hade tänkt ha det på altanen till att börja med men det är nog inte så smart egentligen eftersom det inte är något golc på det och det kommer då in kalluft underifrån.
Idag har vi haft rena sommarvädret här, solen gassade för fullt när jag stod ute och monterade ihop mitt växthus. En sån här dag hade man säkert kunnat ställa ut växtenra en stund men då vet man aldrig hurdant det blir imorgon. När man avhärdar, måste det vara sammanhängande då? Alltså inte så att man ställer ut dem ena dagen och så går det en vecka till nästa gång?
ifibi
Jag undrar om det inte är ett sådant jag köpte på ÖB förra året...

Förra sommaren hade jag det i direkt eftermiddagssol, men det blev för varmt ofta. Jag fick ställa upp det hela tiden för att det blev så mycket kondens inne i.

Så i år har jag ställt det lite mer skuggigt.
Magdis
Det är säkert nåt liknande. Mitt har måtten 120x100x168. Egentligen skulle det ha varit ganska bra att ha det på altanen för då kan jag veva ner markiserna och få skugga när jag vill. Men då är det ju just detta med luft som kommer underifrån.
kerstin z5-6
Luft underifrån .. tror jag inte gör nåt -sätt dit en termometer o kolla -
Annie-72
Jag köpte det modellen mindre med bara tre hyllplan på Ö&B för 149:-, det har jag ställt på balkongen i söderläge. Fungerar bra hittills trots att jag glömde det en natt med några minusar.. (två tomatbebisar och en pellisbebis gick till blomhimmlen).

Tyvärr är det knökfullt, så mina kära egna små killar, växt upp och bli liite mer självständiga så mamma får odla på allvar laugh.gif laugh.gif (Skoja bara om nån tog illa upp... klart de får vara små wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon