Full version: KafferBär
serx
Hej, jag har planterat 2 kafferbär. En satte jag avsiktligt åt fel håll eftersom jag inte visste åt vilket håll den skulle sitta. Jag har nu grävt fram den felvända och jag skulle tippa att den har ungefär 2% chans på sig att överleva, vad tror ni?

tryckte dit en liten jordnöt oxå:P

zaaritha
Hur menar du? Jag sådde frö förra året o har nu två fina plantor! De är ca 4 dm höga--en står i österfönster o en i norrfönster.
Jag vill bli av med den ena, har ont om plats!
Nå´n som vill ha?
Betala frakten, i så fall!
serx
jag visste inte vilket som var upp så jag satte de åt olika håll för att va säker på att inte båda kom åt fel håll. så den felvända hamna neråt, den har liksom inte fått något ljus, helt vit.
zaaritha
Lycka till med kafferbären!!
wolkenkrabber
CITAT (serx @ 24-04-2005, 00:36)
jag visste inte vilket som var upp så jag satte de åt olika håll för att va säker på att inte båda kom åt fel håll. så den felvända hamna neråt, den har liksom inte fått något ljus, helt vit.

man kan aldrig så ett frö år fel håll, plantan hittar alltid rätt tackvare gravitationene typ smile.gif
serx
jaha, häftigt. bättre lokalsinne än jag då laugh.gif

jag kanske hade satt den lite för djupt då, för den ser onekligen sjuk ut unsure.gif

En fråga om kafferbäret som fortfarande ser friskt ut: Den har svårt att slänga iväg kärnan, ska jag låta den vara helt eller hjälpa den?? jag försökte lite lätt att dra bort kärnan men det gick inte.
wolkenkrabber
CITAT (serx @ 24-04-2005, 12:04)
jaha, häftigt. bättre lokalsinne än jag då laugh.gif

jag kanske hade satt den lite för djupt då, för den ser onekligen sjuk ut unsure.gif

En fråga om kafferbäret som fortfarande ser friskt ut: Den har svårt att slänga iväg kärnan, ska jag låta den vara helt eller hjälpa den?? jag försökte lite lätt att dra bort kärnan men det gick inte.

kärnan kommer av att försöka hjälpa av den rukar oftare stjälpa för att man sliter med sig tillväxtpunkten, växtre kan ta sig igenom asfalt så jag tror nog den kommer igenom kärnans skal
serx
jag hade ett 3e kafferbär också. grävde upp och kollade läget med den och det var en vit slemmig mask som höll på att käka upp den. var kom den ifrån likom???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon